Reklama
Rozwiń
Reklama

WSA w Krakowie o miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego: przepisy muszą być precyzyjne i jednoznaczne

Przy tworzeniu miejscowego planu zagospodarowania obowiązują zasady prawidłowej legislacji. Przepisy powinny być formułowane w sposób precyzyjny, jasny i jednoznaczny.

Publikacja: 14.07.2021 00:01

WSA w Krakowie o miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego: przepisy muszą być precyzyjne i jednoznaczne

Foto: Adobe Stock

Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, uchwalony 12 października 2012 r. przez Radę Miasta Krakowa dla obszaru Młynówka Królewska-Filtrowa, ustalał w § 8 ust. 4, że konstrukcje anten wsporczych urządzeń telefonii komórkowej muszą „harmonijnie wpisywać się w krajobraz i kolorystycznie wtapiać w istniejące pokrycie terenu", a ich lokalizacja „nie może przesłaniać punktów widokowych".

Spółka operator komórkowy zaskarżyła ten przepis do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie. Argumentowała, że ustanawiając nieostre i arbitralne wymogi, plan uzależnia w praktyce lokalizację stacji bazowej telefonii komórkowej od uznania organów administracji.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Specjalista ma tylko wspomóc administrację fachową wiedzą
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Administracja
Do limitu liczy się nie tylko czas faktycznej pracy kontrolerów
Administracja
Podstawą finansowania zakładu budżetowego jest dotacja
Administracja
Ile zanieczyszczający powinien zapłacić za emisje?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Administracja
Kto może kontrolować samorządowe spółki?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama