Reklama

Jak zostać zamawiającym, który nigdy nie przegrywa

Wprowadzenie nowej podstawy do umorzenia postępowania ma istotny wpływ na typowy schemat działania zamawiających i wykonawców w toku postępowania odwoławczego.

Publikacja: 16.11.2022 10:50

Jak zostać zamawiającym, który nigdy nie przegrywa

Foto: Adobe Stock

Co powinien zrobić zamawiający, gdy wykonawca wniesie odwołanie, z którego w oczywisty sposób wynika, że zamawiający popełnił błąd? Lub jeśli w ramach odwołania wykonawca podniósł nowe okoliczności, dotychczas nieznane zamawiającemu (np. okoliczności dotyczące prawdziwości dokumentów złożonych przez innego wykonawcę), które sprawiają, że jego dotychczasowe działanie okazuje się nieprawidłowe?

Wydawałoby się, że odpowiedź jest prosta – skoro odwołanie zawiera trafne zarzuty wobec działania zamawiającego, to zamawiający powinien uwzględnić odwołanie. Uwzględnienie odwołania – jeśli zostało dokonane przed rozprawą – powoduje umorzenie postępowania odwoławczego przez KIO oraz zwrot wykonawcy całości wpłaconego wpisu (zależnie od rodzaju sprawy od 7500 do 20 000 zł). Takie rozwiązanie wydaje się sprawiedliwe dla obu stron – wykonawca nie traci pieniędzy zainwestowanych w złożenie odwołania, zamawiający usuwa błąd wskazany w odwołaniu, postępowanie zamówieniowe może toczyć się dalej.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Błędu urzędnika nie można naprawiać w błędnym trybie
Administracja
Obcokrajowiec nie ma podstaw, żeby występować o dodatek aktywizacyjny
Administracja
Uchwalenie planu miejscowego to nie okazja dla spekulantów
Administracja
Dłuższa praca nauczycieli na korzystniejszych zasadach
Administracja
Kiedy można przystąpić do użytkowania budynku?
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama
Reklama