Aktualizacja: 19.04.2025 22:03 Publikacja: 16.11.2022 10:54
Foto: Adobe Stock
Starosta zatwierdził projekt stałej organizacji ruchu drogi gminnej. Zmiana polegała między innymi na wprowadzeniu od skrzyżowania z jedną z ulic zakazu wjazdu samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej ponad 20 ton (znak B-5). Wprowadzenie zmiany uzasadniono wzmożonym ruchem ciągników siodłowych z naczepami i degradacją nawierzchni drogi.
Akt starosty zaskarżyło dwóch przedsiębiorców. Jeden z nich był najemcą nieruchomości wykorzystywanej w działalności polegającej na załadunku i rozładunku oraz postoju samochodów ciężarowych, w tym samochodów ciężarowych o masie powyżej 20 ton. Drugi z przedsiębiorców na nieruchomości położonej przy ulicy prowadził działalność gospodarczą polegającą na magazynowaniu pustych kontenerów transportowych przewożonych przez zespół pojazdów – ciągnik siodłowy z naczepą.
Choć to rada gminy inicjuje założenie spółki komunalnej, późniejszy jej wpływ na działalność spółki jest ogranic...
Przepisy dają radnym uprawnienia informacyjne dotyczące spółek komunalnych. Czy to szansa na realną kontrolę i l...
Wynik rozpoznania zarzutu w sprawie egzekucji administracyjnej ma bezpośrednie przełożenie na badanie podstaw do...
Pozwolenia na budowę i konserwatorskie nie mogą zastąpić nakazu konserwatorskiego, bo udzielają one jedynie „pra...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Prawidłowość i jakość sporządzonej opinii oraz kompetencje merytoryczne, wykształcenie czy posiadanie wiedzy spe...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas