Aktualizacja: 12.06.2025 04:55 Publikacja: 21.02.2023 02:00
Foto: Adobe Stock
Ochrona znaków towarowych w USA gwarantowana jest przez ustawodawstwo stanowe, jak i federalną ustawę Trademark (Lanham) Act z 1946 r.
Pojęcie znaku towarowego definiuje art. 45 Lanham Act. Zgodnie z tym przepisem znakiem towarowym jest każde słowo, nazwa, symbol lub znak złożony albo jakakolwiek ich kombinacja służąca do zidentyfikowania i odróżnienia towarów, w tym rzadkich produktów, jednego podmiotu od tych wytwarzanych lub sprzedawanych przez inne podmioty oraz wskazania źródła pochodzenia dóbr, nawet jeżeli to źródło jest nieznane. Definicja znaku jest interpretowana rozszerzająco, aby umożliwić uzyskiwanie rejestracji na różne nowe formy przedstawieniowe znaków towarowych. W szczególności wykładnia rozszerzająca dotyczy słów: symbol (symbol) oraz znak złożony (device), które pierwotnie odnosiły się do emblematów, wzorów, figur geometrycznych, oznaczeń słowno-graficznych oraz graficznych, a obecnie także do znaków niekonwencjonalnych, w tym znaków holograficznych czy multimedialnych.
Prawo nie nadąża za zmieniającą się rzeczywistością, można się przekonać, sięgając do ustawy o wychowaniu w trze...
Gdy do dostawy dochodzi na terenie Polski, a nabywca – organizator transportu towarów na terytorium kraju trzeci...
Cele związane z ograniczeniem nadmiernej dostępności alkoholu, zwłaszcza dla młodzieży, nie są tylko postulatami...
Miejskie lasy to nie przeszkoda. To infrastruktura przyszłości, której znaczenie dopiero zaczynamy naprawdę doce...
Doręczenie uwierzytelnionej kopii decyzji administracyjnej – potwierdzonej za zgodność z oryginałem – może być r...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas