Ochrona znaku towarowego za Wielką wodą

Ochrona znaku towarowego w USA jest coraz częściej wybierana przez polskich przedsiębiorców oferujących na tym terytorium swoje towary lub usługi.

Publikacja: 21.02.2023 02:00

Ochrona znaku towarowego za Wielką wodą

Foto: Adobe Stock

Ochrona znaków towarowych w USA gwarantowana jest przez ustawodawstwo stanowe, jak i federalną ustawę Trademark (Lanham) Act z 1946 r.

Pojęcie znaku towarowego definiuje art. 45 Lanham Act. Zgodnie z tym przepisem znakiem towarowym jest każde słowo, nazwa, symbol lub znak złożony albo jakakolwiek ich kombinacja służąca do zidentyfikowania i odróżnienia towarów, w tym rzadkich produktów, jednego podmiotu od tych wytwarzanych lub sprzedawanych przez inne podmioty oraz wskazania źródła pochodzenia dóbr, nawet jeżeli to źródło jest nieznane. Definicja znaku jest interpretowana rozszerzająco, aby umożliwić uzyskiwanie rejestracji na różne nowe formy przedstawieniowe znaków towarowych. W szczególności wykładnia rozszerzająca dotyczy słów: symbol (symbol) oraz znak złożony (device), które pierwotnie odnosiły się do emblematów, wzorów, figur geometrycznych, oznaczeń słowno-graficznych oraz graficznych, a obecnie także do znaków niekonwencjonalnych, w tym znaków holograficznych czy multimedialnych.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Katarzyna Wójcik: Nie ma narzędzi do walki o wychowanie w trzeźwości
Administracja
Charakter i przebieg transakcji ma wpływ na opodatkowanie
Administracja
Cała administracja powinna walczyć o trzeźwość narodu
Administracja
Po co nam lasy miejskie?
Administracja
Urzędnik musi pilnować, co wysyła do obywatela