Aktualizacja: 19.04.2025 12:08 Publikacja: 21.02.2023 02:00
Foto: Adobe Stock
Ochrona znaków towarowych w USA gwarantowana jest przez ustawodawstwo stanowe, jak i federalną ustawę Trademark (Lanham) Act z 1946 r.
Pojęcie znaku towarowego definiuje art. 45 Lanham Act. Zgodnie z tym przepisem znakiem towarowym jest każde słowo, nazwa, symbol lub znak złożony albo jakakolwiek ich kombinacja służąca do zidentyfikowania i odróżnienia towarów, w tym rzadkich produktów, jednego podmiotu od tych wytwarzanych lub sprzedawanych przez inne podmioty oraz wskazania źródła pochodzenia dóbr, nawet jeżeli to źródło jest nieznane. Definicja znaku jest interpretowana rozszerzająco, aby umożliwić uzyskiwanie rejestracji na różne nowe formy przedstawieniowe znaków towarowych. W szczególności wykładnia rozszerzająca dotyczy słów: symbol (symbol) oraz znak złożony (device), które pierwotnie odnosiły się do emblematów, wzorów, figur geometrycznych, oznaczeń słowno-graficznych oraz graficznych, a obecnie także do znaków niekonwencjonalnych, w tym znaków holograficznych czy multimedialnych.
Choć to rada gminy inicjuje założenie spółki komunalnej, późniejszy jej wpływ na działalność spółki jest ogranic...
Przepisy dają radnym uprawnienia informacyjne dotyczące spółek komunalnych. Czy to szansa na realną kontrolę i l...
Wynik rozpoznania zarzutu w sprawie egzekucji administracyjnej ma bezpośrednie przełożenie na badanie podstaw do...
Pozwolenia na budowę i konserwatorskie nie mogą zastąpić nakazu konserwatorskiego, bo udzielają one jedynie „pra...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Prawidłowość i jakość sporządzonej opinii oraz kompetencje merytoryczne, wykształcenie czy posiadanie wiedzy spe...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas