Reklama

Ochrona znaku towarowego za Wielką wodą

Ochrona znaku towarowego w USA jest coraz częściej wybierana przez polskich przedsiębiorców oferujących na tym terytorium swoje towary lub usługi.

Publikacja: 21.02.2023 02:00

Ochrona znaku towarowego za Wielką wodą

Foto: Adobe Stock

Ochrona znaków towarowych w USA gwarantowana jest przez ustawodawstwo stanowe, jak i federalną ustawę Trademark (Lanham) Act z 1946 r.

Pojęcie znaku towarowego definiuje art. 45 Lanham Act. Zgodnie z tym przepisem znakiem towarowym jest każde słowo, nazwa, symbol lub znak złożony albo jakakolwiek ich kombinacja służąca do zidentyfikowania i odróżnienia towarów, w tym rzadkich produktów, jednego podmiotu od tych wytwarzanych lub sprzedawanych przez inne podmioty oraz wskazania źródła pochodzenia dóbr, nawet jeżeli to źródło jest nieznane. Definicja znaku jest interpretowana rozszerzająco, aby umożliwić uzyskiwanie rejestracji na różne nowe formy przedstawieniowe znaków towarowych. W szczególności wykładnia rozszerzająca dotyczy słów: symbol (symbol) oraz znak złożony (device), które pierwotnie odnosiły się do emblematów, wzorów, figur geometrycznych, oznaczeń słowno-graficznych oraz graficznych, a obecnie także do znaków niekonwencjonalnych, w tym znaków holograficznych czy multimedialnych.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Teresa Siudem: Jak wypromować markę urzędu?
Administracja
Jak dobrze zarządzać marką pracodawcy w administracji publicznej?
Administracja
Dyrektor izby skarbowej nie chciała degradacji. Co orzekł sąd?
Administracja
Zmiany w dostępie do zamówień publicznych. Kogo dotyczą wyłączenia?
Administracja
Teresa Siudem: Weryfikacja kompetencji urzędnika
Reklama
Reklama
Reklama