Aktualizacja: 17.06.2025 12:39 Publikacja: 18.03.2025 04:50
Foto: Adobe Stock
- Pracownik urzędu gminy, będący uczestnikiem PPK, osiągnął 60. rok życia. Czy powinien złożyć pracodawcy oświadczenie, że nadal chce oszczędzać w PPK?
Nie. Osiągnięcie przez pracownika 60. roku życia nie ma wpływu na jego status uczestnika PPK. Na jego rachunek PPK nadal należy dokonywać wpłat, bez konieczności złożenia przez niego jakiegokolwiek oświadczenia w tej sprawie. Dopiero gdy uczestnik PPK po osiągnięciu 60. roku życia rozpocznie wypłatę środków z PPK, na jego rachunek/rachunki PPK nie będą już dokonywane nowe wpłaty. O rozpoczęciu przez uczestnika PPK wypłaty środków, po osiągnięciu tego wieku, pracodawca uczestnika zostanie poinformowany przez instytucję finansową, z którą ma zawartą umowę o zarządzanie PPK.
Żeby usprawnić administrację publiczną, trzeba wcześniej ustalić, co w niej działa dobrze, a co nie. Wykorzystuj...
Sektor publiczny oferuje narzędzia do mierzenia efektywności w administracji publicznej. To klucz do lepszych us...
Ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 26 lit. b) ustawy o PIT korzystają jedynie zapomogi wypłacone w zw...
Do obowiązków jednostek samorządu terytorialnego należy organizacja lokalnego transportu zbiorowego. Czy wprowad...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Dotacje z Unii na elektryczne autobusy, infrastrukturę do ich ładowania, budowę ścieżek rowerowych, obiektów typ...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas