Aktualizacja: 28.04.2025 11:16 Publikacja: 18.03.2025 04:50
Foto: Adobe Stock
- Pracownik urzędu gminy, będący uczestnikiem PPK, osiągnął 60. rok życia. Czy powinien złożyć pracodawcy oświadczenie, że nadal chce oszczędzać w PPK?
Nie. Osiągnięcie przez pracownika 60. roku życia nie ma wpływu na jego status uczestnika PPK. Na jego rachunek PPK nadal należy dokonywać wpłat, bez konieczności złożenia przez niego jakiegokolwiek oświadczenia w tej sprawie. Dopiero gdy uczestnik PPK po osiągnięciu 60. roku życia rozpocznie wypłatę środków z PPK, na jego rachunek/rachunki PPK nie będą już dokonywane nowe wpłaty. O rozpoczęciu przez uczestnika PPK wypłaty środków, po osiągnięciu tego wieku, pracodawca uczestnika zostanie poinformowany przez instytucję finansową, z którą ma zawartą umowę o zarządzanie PPK.
Nie uczmy prawników prawa, a finansistów – finansów. Program szkolenia urzędników powinien być elastyczny, umożl...
Sprawdzane będzie to, jak kandydaci rozumieją ogólne zasady wynikające z przepisów prawa, a nie to, czy pamiętaj...
Jednostki samorządu terytorialnego jako organy założycielskie podmiotów leczniczych mogą udzielać tym podmiotom...
Rada gminy nie jest uprawniona do ustalenia w uchwale imiennego składu społecznej komisji mieszkaniowej.
W obliczu zbliżających się wyborów prezydenckich w Polsce zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest, aby platformy społecznościowe nie zakłócały procesów demokratycznych.
Jednostki publiczne, które planują projekty w formule PPP, mogą liczyć na nasze wsparcie – mówi Michał Piwowarcz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas