Reklama

Przed podjęciem uchwały w sprawie wygaszenia mandatu radny ma prawo do złożenia wyjaśnień

Uchwałę rady o wygaśnięciu mandatu trzeba doręczyć radnemu oraz przesłać wojewodzie i komisarzowi wyborczemu. Radny ma 7 dni na złożenie skargi do sądu administracyjnego, za pośrednictwem rady.

Publikacja: 06.01.2020 09:38

Od początku bieżącej kadencji mieszkańcy zwolnili z pracy siedmiu wójtów i dwie gminne rady.

Od początku bieżącej kadencji mieszkańcy zwolnili z pracy siedmiu wójtów i dwie gminne rady.

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik

Powody wygaszenia mandatu radnego określa art. 383 § 1 kodeksu wyborczego (dalej k.w.). Wygaśnięcie mandatu radnego następuje w razie: śmierci, utraty prawa wybieralności lub nieposiadania go w dniu wyborów, odmowy złożenia ślubowania, pisemnego zrzeczenia się mandatu, naruszenia ustawowego zakazu łączenia mandatu radnego z wykonywaniem określonych funkcji lub działalności, wyboru na wójta, posła na Sejm, senatora albo posła do Parlamentu Europejskiego bądź niezłożenia w terminach określonych we właściwych przepisach oświadczenia o stanie majątkowym.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Teresa Siudem: Zameldowany to nie zawsze stały mieszkaniec
Administracja
Skutki procesowe wniosku o uzupełnienie decyzji administracyjnej
Administracja
Czy zakup samochodu ratowniczo-gaśniczego przez OSP jest zwolniony z PCC?
Administracja
Czy gmina może odliczyć VAT od zakupów dotyczących budowy parkingu?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Administracja
Czy zameldowanie na pobyt stały wystarczy, by wybrać sołtysa?
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama