Jaka rekompensata dla urzędnika przeniesionego do innego miasta

Urzędnikowi służby cywilnej przenoszonemu do urzędu w innej miejscowości przysługuje szereg dodatkowych świadczeń. Trzeba mu pokryć koszty przeprowadzki, przyznać dodatkową gratyfikację w wysokości trzymiesięcznej pensji i udzielić czterodniowego urlopu.

Publikacja: 28.10.2019 16:30

Jaka rekompensata dla urzędnika przeniesionego do innego miasta

Foto: 123RF

Gdy przemawia za tym szczególny interes służby urzędnik może być przeniesiony do innego urzędu w innej miejscowości na okres nie dłuższy niż dwa lata. Takie przesunięcie może nastąpić najwyżej dwa razy w czasie trwania stosunku pracy urzędnika służby cywilnej. Decyzje w tym zakresie podejmuje szef służby cywilnej. Takie przeniesienie do urzędu w innej miejscowości na podstawie art. 63 ust. 2 ustawy z 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (dalej usc) dotyczy tylko urzędnika. Zatrudnienie na podstawie mianowania powoduje, że wprawdzie ma on gwarancję zatrudnienia, ale wymaga się od niego wzmożonej dyspozycyjności.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Teresa Siudem: Jakie zmiany w szkoleniu urzędników?
Administracja
Egzamin na urzędnika mianowanego. Jakie zmiany w 2025 roku?
Administracja
Pożyczka dla szpitala a VAT
Administracja
Kto ustala skład społecznej komisji mieszkaniowej - orzeczenie WSA
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Administracja
Dlaczego warto zainteresować się partnerstwem publiczno-prywatnym?