Aktualizacja: 22.07.2021 16:41 Publikacja: 22.07.2021 17:30
Foto: Adobe Stock
Aktem prawnym, który reguluje podstawowe zasady przeprowadzania kontroli u przedsiębiorców jest ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (dalej: Ustawa). Stosuje się ją zarówno do kontroli przeprowadzanych w sposób tradycyjny, jak i w formule zdalnej, która została wprowadzona w związku z sytuacją epidemiczną, w celu ograniczenia ryzyka zarażenia wirusem Sars-CoV-2.
W przypadku kontroli przeprowadzanych przez niektóre organy administracji publicznej, zastosowanie mogą mieć również ustawy odrębne, określające specyficzne zasady przeprowadzania danych kontroli.
Polska ustawa o fundacji rodzinnej skończyła rok, a ta w Liechtensteinie niedługo będzie miała 100 lat. Co przyciąga „duży biznes” do tego małego kraju?
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
Wielu światowej sławy przedsiębiorców wybiera Liechtenstein jako miejsce siedziby i prowadzenia swoich fundacji. Co sprawia, że podejmują taką decyzję? Dlaczego kraj ten jest uznawany za europejską stolicę fundacji prywatnych?
W Parlamencie Europejskim rozpoczęły się wysłuchania kandydatów na unijnych komisarzy, ale i burzliwe dyskusje nad kolejnymi wieloletnimi ramami finansowymi UE. Jakie czekają nas zmiany?
Zgodnie z nowymi przepisami dyrektywy NIS 2, które Polska powinna była wdrożyć do 17 października 2024 roku, tysiące podmiotów prywatnych oraz publicznych będzie zobowiązanych do spełnienia szeregu nowych wymagań z zakresu cyberbezpieczeństwa.
Dane na temat przemieszczania się ludności, czy zagęszczenia mieszkańców, pomagają firmom i miastom podejmować odpowiednie decyzje.
Podział spółki przez wyodrębnienie to jeden z wysoce użytecznych instrumentów prawa korporacyjnego. Obszarem, w którym ten typ podziału spółki znajdzie zastosowanie są transakcje sprzedaży części majątku spółki.
W 2023 roku w Polsce powstało prawie 400 tysięcy nowych firm, a rynek przedsiębiorstw liczy już blisko 2,5 miliona aktywnych biznesów. Jak właściciele firm ubezpieczają swój biznes w obliczu coraz większych wyzwań gospodarczych i klimatycznych
Podczas wizyty funkcjonariuszy w firmie ważna jest znajomość zasad i procedur. Pomoże ona szybko i rzetelnie wyjaśnić i zakończyć sprawę.
Przeszukanie biura to często jedna z pierwszych czynności podejmowanych w postępowaniu karnym (a czasem jeszcze przed jego wszczęciem), która może znacząco wpłynąć na dalszy przebieg tego postępowania.
Ustawa określa roczne limity okresów, przez jakie wszystkie organy kontroli mogą prowadzić postępowanie u danego przedsiębiorcy. Obowiązują tu jednak wyjątki. Co może wówczas zrobić przedsiębiorca?
Covid spowodował nie tylko poważne problemy w aspekcie zdrowotnym, ale też skomplikował funkcjonowanie całej gospodarki. Skutkowało to całkowitym rozregulowaniem rynku i potężnymi zmianami cen, dostępności produktów i zapotrzebowania na pracowników.
Blisko sześć milionów zł od premiera Mateusza Morawieckiego na aktywizację wyborców dla fundacji mediów związanej z Tomaszem Sakiewiczem. – Środki poszły wyłącznie do grupy prawicowo-konserwatywnej i mediów zleceniobiorcy – wykazała kontrola KPRM.
Państwowa Inspekcja Pracy ma uzyskać prawo przekształcania umów cywilnoprawnych w stosunek pracy. Już teraz organizacje powinny przeanalizować stosowany model B2B, aby ograniczyć związane z tym ryzyka. Na co powinny zwrócić uwagę? Kiedy model B2B się obroni?
Kontrola Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) budzi uzasadnione obawy wśród przedsiębiorców, w szczególności biorąc pod uwagę wysokość potencjalnych kar.
Kończą się prace nad pierwszym pakietem deregulacyjnym i już wkrótce ruszą konsultacje kolejnych propozycji - poinformowało Ministerstwo Rozwoju i Technologii.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas