Świadomość wartości marki w biznesie jest większa niż kiedykolwiek wcześniej. Przedsiębiorcy w rozmaity sposób próbują odróżnić się od konkurencji i jednocześnie myślą o ochronie prawnej tego, co stanowi ich komunikacyjny i marketingowy wyróżnik. Elementem identyfikującym przedsiębiorcę w relacji z odbiorcami obok (tradycyjnych) nazwy czy logo – jest nierzadko melodia lub dźwięk. Elementy takie można chronić jako znaki towarowe, których rejestrację ułatwiła nowelizacja ustawy Prawo własności przemysłowej z 2019 roku. Wprowadziła ona szereg zmian, najczęściej podkreślaną jest zmiana definicji znaku towarowego poprzez usunięcie z niej wymogu graficznej przedstawialności znaku. Celem ustawodawcy było bowiem ułatwienie rejestracji „nietradycyjnych" znaków towarowych, takich jak właśnie dźwięk, czy też zapach lub smak. Wcześniej, Urząd Patentowy udzielał co prawda ochrony takim znakom, niemniej z uwagi na obowiązek graficznej prezentacji znaku, uzyskanie ochrony w takich przypadkach było bardzo trudne.