Rejestracja dźwiękowych znaków towarowych – praktyczne wskazówki

Dźwięk można zarejestrować jako znak towarowy, pod warunkiem, że cechuje się on zdolnością odróżniającą.

Publikacja: 25.11.2021 14:12

Rejestracja dźwiękowych znaków towarowych – praktyczne wskazówki

Foto: Adobe Stock

Świadomość wartości marki w biznesie jest większa niż kiedykolwiek wcześniej. Przedsiębiorcy w rozmaity sposób próbują odróżnić się od konkurencji i jednocześnie myślą o ochronie prawnej tego, co stanowi ich komunikacyjny i marketingowy wyróżnik. Elementem identyfikującym przedsiębiorcę w relacji z odbiorcami obok (tradycyjnych) nazwy czy logo – jest nierzadko melodia lub dźwięk. Elementy takie można chronić jako znaki towarowe, których rejestrację ułatwiła nowelizacja ustawy Prawo własności przemysłowej z 2019 roku. Wprowadziła ona szereg zmian, najczęściej podkreślaną jest zmiana definicji znaku towarowego poprzez usunięcie z niej wymogu graficznej przedstawialności znaku. Celem ustawodawcy było bowiem ułatwienie rejestracji „nietradycyjnych" znaków towarowych, takich jak właśnie dźwięk, czy też zapach lub smak. Wcześniej, Urząd Patentowy udzielał co prawda ochrony takim znakom, niemniej z uwagi na obowiązek graficznej prezentacji znaku, uzyskanie ochrony w takich przypadkach było bardzo trudne.

Pozostało 89% artykułu
PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Teresa Siudem: Nieuczciwi dłużnicy uciekają z majątkiem
Biznes
Kontrowersyjne umowy w spółce z o.o. Jak uniknąć kłopotów?
Biznes
Przewłaszczenie na zabezpieczenie – korzyści i pułapki umowy
Biznes
Fikcyjne postępowanie egzekucyjne na szkodę wierzycieli
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Biznes
Spadek z zagranicy. Jakich formalności trzeba dopełnić?
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska