Rejestracja dźwiękowych znaków towarowych – praktyczne wskazówki

Dźwięk można zarejestrować jako znak towarowy, pod warunkiem, że cechuje się on zdolnością odróżniającą.

Publikacja: 25.11.2021 14:12

Rejestracja dźwiękowych znaków towarowych – praktyczne wskazówki

Foto: Adobe Stock

Świadomość wartości marki w biznesie jest większa niż kiedykolwiek wcześniej. Przedsiębiorcy w rozmaity sposób próbują odróżnić się od konkurencji i jednocześnie myślą o ochronie prawnej tego, co stanowi ich komunikacyjny i marketingowy wyróżnik. Elementem identyfikującym przedsiębiorcę w relacji z odbiorcami obok (tradycyjnych) nazwy czy logo – jest nierzadko melodia lub dźwięk. Elementy takie można chronić jako znaki towarowe, których rejestrację ułatwiła nowelizacja ustawy Prawo własności przemysłowej z 2019 roku. Wprowadziła ona szereg zmian, najczęściej podkreślaną jest zmiana definicji znaku towarowego poprzez usunięcie z niej wymogu graficznej przedstawialności znaku. Celem ustawodawcy było bowiem ułatwienie rejestracji „nietradycyjnych" znaków towarowych, takich jak właśnie dźwięk, czy też zapach lub smak. Wcześniej, Urząd Patentowy udzielał co prawda ochrony takim znakom, niemniej z uwagi na obowiązek graficznej prezentacji znaku, uzyskanie ochrony w takich przypadkach było bardzo trudne.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Egzekucja komornicza nie zawsze skuteczna. Jaka jest przyczyna?
Biznes
Jak dłużnicy ukrywają majątek
Biznes
Obowiązki regulacyjne związane z umowami sprzedaży energii elektrycznej
Biznes
Jak zacząć realizować inwestycje publiczno-prywatne?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Roszczenie wykonawcy o waloryzację wynagrodzenia