Reklama
Rozwiń

Rejestracja dźwiękowych znaków towarowych – praktyczne wskazówki

Dźwięk można zarejestrować jako znak towarowy, pod warunkiem, że cechuje się on zdolnością odróżniającą.

Publikacja: 25.11.2021 14:12

Rejestracja dźwiękowych znaków towarowych – praktyczne wskazówki

Foto: Adobe Stock

Świadomość wartości marki w biznesie jest większa niż kiedykolwiek wcześniej. Przedsiębiorcy w rozmaity sposób próbują odróżnić się od konkurencji i jednocześnie myślą o ochronie prawnej tego, co stanowi ich komunikacyjny i marketingowy wyróżnik. Elementem identyfikującym przedsiębiorcę w relacji z odbiorcami obok (tradycyjnych) nazwy czy logo – jest nierzadko melodia lub dźwięk. Elementy takie można chronić jako znaki towarowe, których rejestrację ułatwiła nowelizacja ustawy Prawo własności przemysłowej z 2019 roku. Wprowadziła ona szereg zmian, najczęściej podkreślaną jest zmiana definicji znaku towarowego poprzez usunięcie z niej wymogu graficznej przedstawialności znaku. Celem ustawodawcy było bowiem ułatwienie rejestracji „nietradycyjnych" znaków towarowych, takich jak właśnie dźwięk, czy też zapach lub smak. Wcześniej, Urząd Patentowy udzielał co prawda ochrony takim znakom, niemniej z uwagi na obowiązek graficznej prezentacji znaku, uzyskanie ochrony w takich przypadkach było bardzo trudne.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Biznes
Teresa Siudem: Członek zarządu nie odchodzi bez pożegnania
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Jak skutecznie zrezygnować z funkcji członka zarządu?
Biznes
Środki z Krajowego Planu Odbudowy a obowiązki zamówieniowe beneficjentów
Biznes
Bezpieczne relacje, silna firma – rola umów w biznesie rodzinnym
Biznes
Sprzedaż udziałów lub akcji. Jak zawrzeć bezpieczną i korzystną transakcję?