Reklama

Czy pracownik może cofnąć zgodę na wykorzystanie wizerunku po zakończeniu współpracy?

- Czy pracownik po zakończeniu współpracy z firmą może żądać usunięcia wszystkich materiałów firmy, w tym klipów reklamowych?

Aktualizacja: 06.03.2021 16:00 Publikacja: 06.03.2021 00:01

Czy pracownik może cofnąć zgodę na wykorzystanie wizerunku po zakończeniu współpracy?

Foto: AdobeStock

Nie, o ile pracownik udzielił wcześniej zgody na rozpowszechnianie swojego wizerunku. Ma on jednak prawo cofnąć w każdym czasie zgodę na wykorzystanie wizerunku, nawet jeśli strony zastrzegły na tą okoliczność stosowną karę umowną lub inne świadczenie gwarancyjne. Nie można bowiem zrzec się dobra osobistego jakim jest wizerunek. Cofnięcie zgody na rozpowszechnianie wizerunku może usprawiedliwiać zakończenie przez pracownika współpracy z firmą.

W przypadku jednak, gdy odwołanie zgody nastąpi po pojawieniu się materiałów reklamowych z jego wizerunkiem należy uznać, że firma działała w zakresie udzielonej zgody z art. 81 ust. 1 o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ponieważ odwołanie udzielonej uprzednio zgody wywołuje skutek jedynie na przyszłość.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: KSeF i e-fakturowanie coraz bliżej. Jak chronić dane?
Biznes
Brak współpracy z UODO może słono kosztować
Biznes
Czy KSeF zagraża tajemnicy zawodów prawniczych
Biznes
Prawo nie nadąża za zagrożeniami cyberprzestępczością
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Wyrok ws. spamu. Historia o tym, jak sąd skazał… na 100 zł
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama