Aktualizacja: 06.03.2021 16:00 Publikacja: 06.03.2021 00:01
Foto: AdobeStock
Nie, o ile pracownik udzielił wcześniej zgody na rozpowszechnianie swojego wizerunku. Ma on jednak prawo cofnąć w każdym czasie zgodę na wykorzystanie wizerunku, nawet jeśli strony zastrzegły na tą okoliczność stosowną karę umowną lub inne świadczenie gwarancyjne. Nie można bowiem zrzec się dobra osobistego jakim jest wizerunek. Cofnięcie zgody na rozpowszechnianie wizerunku może usprawiedliwiać zakończenie przez pracownika współpracy z firmą.
W przypadku jednak, gdy odwołanie zgody nastąpi po pojawieniu się materiałów reklamowych z jego wizerunkiem należy uznać, że firma działała w zakresie udzielonej zgody z art. 81 ust. 1 o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ponieważ odwołanie udzielonej uprzednio zgody wywołuje skutek jedynie na przyszłość.
Przedsiębiorcy z branży opakowań muszą przygotować się do nowych obowiązków. W przyszłości opakowań będzie mniej...
Nowe wymogi stanowią o tym, że opakowanie musi być zaprojektowane tak, aby można je było efektywnie przetworzyć...
Komisja Europejska ogłosiła plan działania na rzecz sztucznej inteligencji (AI Continent Action Plan), która ma...
Interpretacja Dyrektora KAS może mieć poważne konsekwencje dla twórców internetowych, beneficjentów zbiórek i st...
Na etykietach produktów pojawiają się oznaczenia: „bez cukru”, „wysoka zawartość białka”. Choć brzmią jak chwyt...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas