Kiedy pracodawca może zakazać pracownikom składania życzeń klientom?

- Czy pracodawca może zabronić pracownikom składania klientom życzeń świątecznych, w związku z przyjętą przez firmę strategią neutralności religijnej?

Publikacja: 04.03.2021 15:45

Kiedy pracodawca może zakazać pracownikom składania życzeń klientom?

Foto: Adobe Stock

Składanie przez pracowników życzeń świątecznych klientom jest niewątpliwie kwestią wrażliwą. Z jednej strony jest to działanie powszechnie akceptowane z drugiej jednak, w szczególności ze względu na poglądy, może się spotkać z dezaprobatą klientów. Wykluczenie takiej możliwości może mieć uzasadnienie m.in. z uwagi na środowisko w jakim lub dla jakiego pracodawca wykonuje działalność. Należy mieć też na względzie, że przy okazji składania życzeń świątecznych dochodzi do przetwarzania danych osobowych klientów (w szczególności takich jak imię nazwisko, adres zamieszkania, adres poczty elektronicznej). Dochodzi tutaj zatem do dotknięcia delikatnej materii związanej z korzystaniem z danych klienta. Sam proces składania życzeń nie zwalnia administratora z wywiązywania się z obowiązków wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych (RODO). Wymaga to zatem szczególnej uwagi pracodawcy, aby składając życzenia nie doprowadzić do naruszenia przepisów, narażając się w konsekwencji na negatywne skutki.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Egzekucja komornicza nie zawsze skuteczna. Jaka jest przyczyna?
Biznes
Jak dłużnicy ukrywają majątek
Biznes
Obowiązki regulacyjne związane z umowami sprzedaży energii elektrycznej
Biznes
Jak zacząć realizować inwestycje publiczno-prywatne?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Roszczenie wykonawcy o waloryzację wynagrodzenia