Reklama

Sprzedaż wysyłkowa - fiskus źle rozumie przepisy

Dla zastosowania zerowej stawki podatku w eksporcie kluczowy jest fakt wywozu poza terytorium UE, a nie zgromadzenie określonych dokumentów w konkretnej procedurze. W konsekwencji, nie można odmówić podatnikowi prawa do jej zastosowania wyłącznie dlatego, że nie posiada on określonego dokumentu, jeśli eksport ten faktycznie nastąpił.

Publikacja: 15.12.2020 16:30

Sprzedaż wysyłkowa - fiskus źle rozumie przepisy

Foto: fot. Adobe Stock

Spór w sprawie dotyczył rozliczenia VAT od września 2014 r. do lutego 2015 r. Kłopoty podatnika miały związek z kontrolą, w wyniku której fiskus doszedł do przekonania, że podatnik we wrześniu 2014 r. utracił prawo do zwolnienia z art. 113 ust. 1 ustawy o VAT, bo przekroczył kwotę limitu sprzedaży. A jego błąd miał polegać na tym, że do wartości sprzedaży powinien, a nie doliczył obrót ze sprzedaży wysyłkowej z terytorium kraju. Dodatkowo w ocenie fiskusa podatnik dokonując sprzedaży za pośrednictwem Poczty Polskiej poza UE, nie dopełnił wymagań formalnych i nie posiada dokumentów potwierdzających wywóz poza unię. Sprzedaż taka nie stanowi zatem eksportu towarów, czyli podatnik nie miał prawa do zastosowania 0 stawki podatku.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Kto odpowiada za compliance w spółce?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Kiedy umowa zlecenia to umowa o pracę?
Biznes
Zasoby w systemie compliance jako miara należytej staranności zarządu
Biznes
AI w biznesie: kto odpowiada za błędy sztucznej inteligencji?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Skutki nieuzyskania absolutorium przez członka zarządu
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama