Aktualizacja: 01.07.2025 06:36 Publikacja: 01.08.2023 11:42
Foto: Adobe Stock
Wizerunek jest jednym z tych dóbr osobistych, których wartość komercyjna jest niekwestionowana, w szczególności jest to dostrzegalne w branży reklamowej, ale oczywiście także innych, w tym filmowej czy artystycznej. Warto jednak pamiętać, że (także) z tym prawem wiąże się wiele wątpliwości interpretacyjnych, które mogą mieć niezwykle istotne znaczenie na etapie korzystania z cudzego wizerunku. W szczególności pojawia się problem trwałości zezwolenia na korzystanie z cudzego wizerunku, w tym skutków cofnięcia takiej zgody (m.in. o problemie tym piszę poniżej). Prawo do wizerunku jako prawo osobiste nie może zostać przeniesione na osobę trzecią.
Od 28 czerwca 2025 roku dostępność cyfrowa stanie się obowiązkiem dla wielu przedsiębiorców działających na rynk...
Polski Akt o Dostępności ma eliminować bariery cyfrowe, które utrudniają korzystanie z nowoczesnych technologii...
Uchybienie przez członka zarządu obowiązkowi sprawozdawczemu niesie za sobą niekorzystne konsekwencje, m.in. nał...
Lepsza ochrona zdrowia, środowiska i większa przejrzystość dla konsumentów – to główne cele rewizji unijnych prz...
Podziały wiążą się z dwiema kluczowymi cechami. Pierwszą jest przeniesienie praw i obowiązków, czyli tzw. sukces...
Opisanie przedmiotu zamówienia w sposób nieprecyzyjny, wewnętrznie sprzeczny lub zbyt lakoniczny może być narusz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas