Aktualizacja: 25.03.2025 15:57 Publikacja: 01.08.2023 11:42
Foto: Adobe Stock
Wizerunek jest jednym z tych dóbr osobistych, których wartość komercyjna jest niekwestionowana, w szczególności jest to dostrzegalne w branży reklamowej, ale oczywiście także innych, w tym filmowej czy artystycznej. Warto jednak pamiętać, że (także) z tym prawem wiąże się wiele wątpliwości interpretacyjnych, które mogą mieć niezwykle istotne znaczenie na etapie korzystania z cudzego wizerunku. W szczególności pojawia się problem trwałości zezwolenia na korzystanie z cudzego wizerunku, w tym skutków cofnięcia takiej zgody (m.in. o problemie tym piszę poniżej). Prawo do wizerunku jako prawo osobiste nie może zostać przeniesione na osobę trzecią.
Jedną z podstaw uchylenia uchwały walnego zgromadzenia może być sytuacja, w której uchwała ta zmierza do pokrzyw...
Upadłość konsumencka staje się coraz popularniejszym rozwiązaniem wśród osób, które w przeszłości prowadziły dzi...
Składniki mienia nienależące do majątku upadłego podlegają wyłączeniu z masy upadłości. W odpowiedzi na wniosek...
Firmy, które spełniły odpowiednie warunki, zyskały dodatkowe dwa miesiące na złożenie deklaracji na podatek od n...
Przesłanki i czynniki efektywnego wdrażania projektów OZE przez JST uwzględniające kwestie ekonomiczne, środowiskowe i społeczne.
Wystąpienie wspólnika ze spółki komandytowej bez jakiegokolwiek świadczenia ze strony spółki nie skutkuje koniec...
W salonach dealerskich sieci Suzuki w całej Polsce ruszyły pokazy premierowych motocykli Suzuki DR-Z4S i DR-Z4SM. Nowe maszyny będzie można zobaczyć w miastach praktycznie w całej Polsce.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas