Aktualizacja: 04.06.2025 18:56 Publikacja: 01.08.2023 11:42
Foto: Adobe Stock
Wizerunek jest jednym z tych dóbr osobistych, których wartość komercyjna jest niekwestionowana, w szczególności jest to dostrzegalne w branży reklamowej, ale oczywiście także innych, w tym filmowej czy artystycznej. Warto jednak pamiętać, że (także) z tym prawem wiąże się wiele wątpliwości interpretacyjnych, które mogą mieć niezwykle istotne znaczenie na etapie korzystania z cudzego wizerunku. W szczególności pojawia się problem trwałości zezwolenia na korzystanie z cudzego wizerunku, w tym skutków cofnięcia takiej zgody (m.in. o problemie tym piszę poniżej). Prawo do wizerunku jako prawo osobiste nie może zostać przeniesione na osobę trzecią.
W tym roku w maju było jak w tytule piosenki Maanamu. Ale to wyjątek od reguły. Z każdym rokiem jest coraz ciepl...
Trwają prace nad zmianą przepisów dotyczących BHP w zakresie temperatur maksymalnych w miejscu pracy. Korzystają...
Za zaległości spółki z o.o. odpowiadają solidarnie całym swoim majątkiem członkowie jej zarządu, jeżeli egzekucj...
System kaucyjny zacznie działać w październiku br. Każda placówka ma do wyboru dwie metody zbiórki opakowań – ma...
Greenwashing stał się istotnym problemem wobec rosnącej popularności produktów ekologicznych oraz inwestycji ESG...
Wierzytelności finansowe mogą zostać zabezpieczone przez ustanowienie blokady m.in. na rachunku albo na koncie d...
Akcjonariusz nieobecny ma prawo zaskarżyć uchwałę walnego zgromadzenia tylko w ściśle określonych przypadkach. S...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas