Aktualizacja: 20.04.2025 08:10 Publikacja: 01.08.2023 11:42
Foto: Adobe Stock
Wizerunek jest jednym z tych dóbr osobistych, których wartość komercyjna jest niekwestionowana, w szczególności jest to dostrzegalne w branży reklamowej, ale oczywiście także innych, w tym filmowej czy artystycznej. Warto jednak pamiętać, że (także) z tym prawem wiąże się wiele wątpliwości interpretacyjnych, które mogą mieć niezwykle istotne znaczenie na etapie korzystania z cudzego wizerunku. W szczególności pojawia się problem trwałości zezwolenia na korzystanie z cudzego wizerunku, w tym skutków cofnięcia takiej zgody (m.in. o problemie tym piszę poniżej). Prawo do wizerunku jako prawo osobiste nie może zostać przeniesione na osobę trzecią.
Dłużnik nie musi już przepisywać majątku na konkubinę, by ukryć go przed komornikiem. Może wykorzystać do tego l...
Wyegzekwowanie należności w niektórych sprawach jest problemem. Wiele egzekucji kończy się wydaniem postanowieni...
Początek 2025 roku przyniósł szereg komunikatów Urzędu Regulacji Energetyki, które wywołały liczne wątpliwości n...
Przedsiębiorca, decydując się na współpracę z sektorem publicznym, powinien pamiętać, że rządzi się ona innymi p...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Kodeks cywilny zawiera regulacje, na podstawie których wykonawca może domagać się dostosowania wysokości wynagro...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas