Reklama
Rozwiń
Reklama

Restrukturyzacja w praktyce – jak bronić się przed nadużyciami dłużników?

Wierzyciele powinni aktywnie uczestniczyć we wszczętych przez dłużników postępowaniach restrukturyzacyjnych. Przepisy przewidują środki, które mają na celu ochronę przysługujących im praw.

Publikacja: 30.08.2024 04:30

Restrukturyzacja w praktyce – jak bronić się przed nadużyciami dłużników?

Foto: Adobe Stock

Ze statystyk jasno wynika, że w Polsce przybywa postępowań restrukturyzacyjnych. Spośród wszystkich przewidzianych polskim prawem rodzajów takich postępowań, największym zainteresowaniem cieszy się postępowanie o zatwierdzenie układu – przede wszystkim z uwagi na minimum formalności w połączeniu z przysługującą dłużnikowi daleko idącą ochroną przed egzekucją. Większej liczbie postępowań towarzyszy również wzrost liczby nadużyć. Do wszczęcia postępowania restrukturyzacyjnego dłużników najczęściej motywuje perspektywa uniknięcia egzekucji wierzytelności układowych w okresie ochronnym lub redukcji zadłużenia, nawet jeśli obiektywnie nie ma szans na zatwierdzenie lub wykonanie postanowień układu. Poniżej wyjaśniamy jak wierzyciele mogą bronić się przed nadużyciami ze strony dłużników.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Kiedy ciąg cyfr staje się znakiem towarowym
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Wniosek o ogłoszenie upadłości a zasady reprezentacji w spółce
Biznes
DRSI – jakie ułatwienia przewiduje specustawa obronna?
Biznes
Kiedy liczby tworzą znak towarowy?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Jakich formalności dopełnić zbywając przedsiębiorstwo spółki lub jego część?
Reklama
Reklama