Reklama
Rozwiń
Reklama

Restrukturyzacja w praktyce – jak bronić się przed nadużyciami dłużników?

Wierzyciele powinni aktywnie uczestniczyć we wszczętych przez dłużników postępowaniach restrukturyzacyjnych. Przepisy przewidują środki, które mają na celu ochronę przysługujących im praw.

Publikacja: 30.08.2024 04:30

Restrukturyzacja w praktyce – jak bronić się przed nadużyciami dłużników?

Foto: Adobe Stock

Ze statystyk jasno wynika, że w Polsce przybywa postępowań restrukturyzacyjnych. Spośród wszystkich przewidzianych polskim prawem rodzajów takich postępowań, największym zainteresowaniem cieszy się postępowanie o zatwierdzenie układu – przede wszystkim z uwagi na minimum formalności w połączeniu z przysługującą dłużnikowi daleko idącą ochroną przed egzekucją. Większej liczbie postępowań towarzyszy również wzrost liczby nadużyć. Do wszczęcia postępowania restrukturyzacyjnego dłużników najczęściej motywuje perspektywa uniknięcia egzekucji wierzytelności układowych w okresie ochronnym lub redukcji zadłużenia, nawet jeśli obiektywnie nie ma szans na zatwierdzenie lub wykonanie postanowień układu. Poniżej wyjaśniamy jak wierzyciele mogą bronić się przed nadużyciami ze strony dłużników.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Czy e-mail między przedsiębiorcami wystarczy?
Biznes
Jak przygotować firmę do rekrutacji na nowych zasadach?
Biznes
Jak zabezpieczyć prawa autorskie w umowie?
Biznes
Czy dwa maile mogą zastąpić 20 stron spisanej umowy?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Obowiązki upadłego w trakcie wykonywania planu spłat wierzycieli
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama