Reklama

Spirytus dla pracowników w kosztach pracodawcy

Firma może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na lekarstwa, środki higieniczne, napoje oraz przekąski, które są udostępniane pracownikom. Wpływają bowiem pozytywnie na ich samopoczucie i motywują do lepszej pracy.

Publikacja: 03.01.2025 04:40

Spirytus dla pracowników w kosztach pracodawcy

Foto: Adobe Stock

Potwierdza to interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 12 grudnia 2024 r. (nr 0111-KDIB2-1.4010.581. 2024.1.AG).

Wystąpiła o nią spółka z o.o. zajmująca się produkcją i sprzedażą artykułów ślubnych, przede wszystkim sukien i welonów. Ma sklep stacjonarny, internetowy, magazyn. Aby zadbać o higienę i komfort zatrudnionych pracowników zapewnia im środki higieniczne, takie jak mydło, chusteczki, żele do dezynfekcji, szampony, dezodoranty oraz tampony i podpaski. Mogą też korzystać z leków i środków pierwszej pomocy. Są to m.in. spirytus salicylowy, woda utleniona, tabletki przeciwbólowe. Pracownicy mają do dyspozycji również artykuły spożywcze, takie jak woda, mleko, herbata, kawa, owoce, warzywa, pieczywo, konserwy, sery, dżemy, słodycze i soki. Wszystkie te rzeczy są dostępne przez cały dzień roboczy w specjalnie przygotowanych miejscach socjalnych.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Świąteczne zakupy z AI. Uwaga na pułapkę cen skrojonych na miarę
Biznes
Teresa Siudem: Ochrona lasów – nowe obowiązki przedsiębiorców
Biznes
Nieprzemyślane rabaty? UOKiK może je zakwestionować
Biznes
Compliance – jak dowody należytej staranności decydują o wyniku sprawy
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Rozporządzenie o wylesianiu (EUDR) – nowe obowiązki dla firm
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama