Spirytus dla pracowników w kosztach pracodawcy

Firma może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na lekarstwa, środki higieniczne, napoje oraz przekąski, które są udostępniane pracownikom. Wpływają bowiem pozytywnie na ich samopoczucie i motywują do lepszej pracy.

Publikacja: 03.01.2025 04:40

Spirytus dla pracowników w kosztach pracodawcy

Foto: Adobe Stock

Potwierdza to interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 12 grudnia 2024 r. (nr 0111-KDIB2-1.4010.581. 2024.1.AG).

Wystąpiła o nią spółka z o.o. zajmująca się produkcją i sprzedażą artykułów ślubnych, przede wszystkim sukien i welonów. Ma sklep stacjonarny, internetowy, magazyn. Aby zadbać o higienę i komfort zatrudnionych pracowników zapewnia im środki higieniczne, takie jak mydło, chusteczki, żele do dezynfekcji, szampony, dezodoranty oraz tampony i podpaski. Mogą też korzystać z leków i środków pierwszej pomocy. Są to m.in. spirytus salicylowy, woda utleniona, tabletki przeciwbólowe. Pracownicy mają do dyspozycji również artykuły spożywcze, takie jak woda, mleko, herbata, kawa, owoce, warzywa, pieczywo, konserwy, sery, dżemy, słodycze i soki. Wszystkie te rzeczy są dostępne przez cały dzień roboczy w specjalnie przygotowanych miejscach socjalnych.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Ulga B+R, czyli jak obniżyć podatki
Biznes
Jak stosować ulgę B+R w podatkowych grupach kapitałowych
Biznes
Kuchnia prawdę ci powie, czyli o wycieku informacji w firmie
Biznes
Jedna grupa kapitałowa, kilka odrębnych ofert w przetargu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Pożyczka udzielona SKA przez jej wspólnika – jak ją opodatkować