Spirytus dla pracowników w kosztach pracodawcy

Firma może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na lekarstwa, środki higieniczne, napoje oraz przekąski, które są udostępniane pracownikom. Wpływają bowiem pozytywnie na ich samopoczucie i motywują do lepszej pracy.

Publikacja: 03.01.2025 04:40

Spirytus dla pracowników w kosztach pracodawcy

Foto: Adobe Stock

Potwierdza to interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 12 grudnia 2024 r. (nr 0111-KDIB2-1.4010.581. 2024.1.AG).

Wystąpiła o nią spółka z o.o. zajmująca się produkcją i sprzedażą artykułów ślubnych, przede wszystkim sukien i welonów. Ma sklep stacjonarny, internetowy, magazyn. Aby zadbać o higienę i komfort zatrudnionych pracowników zapewnia im środki higieniczne, takie jak mydło, chusteczki, żele do dezynfekcji, szampony, dezodoranty oraz tampony i podpaski. Mogą też korzystać z leków i środków pierwszej pomocy. Są to m.in. spirytus salicylowy, woda utleniona, tabletki przeciwbólowe. Pracownicy mają do dyspozycji również artykuły spożywcze, takie jak woda, mleko, herbata, kawa, owoce, warzywa, pieczywo, konserwy, sery, dżemy, słodycze i soki. Wszystkie te rzeczy są dostępne przez cały dzień roboczy w specjalnie przygotowanych miejscach socjalnych.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Odpady na budowie – nowe regulacje już obowiązują
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Biznes
Nowe wymogi dla firm z branży budowlanej
Biznes
Na jakie dotacje mogą liczyć przedsiębiorcy w 2025 roku?
Biznes
Ważnie zmiany podatkowe w 2025 roku
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Biznes
Kilka sposobów na sukcesję rodzinnej firmy
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay