Reklama
Rozwiń
Reklama

Skuteczna komunikacja pomiędzy zarządem a radą nadzorczą

Polski ustawodawca pozostawił spółkom dużą swobodę w kształtowaniu zakresu komunikacji między zarządem a radą nadzorczą. W niemieckich spółkach akcyjnych sposób przekazywania takich informacji jest często doprecyzowany w regulaminie zarządu.

Publikacja: 25.07.2025 05:30

Skuteczna komunikacja pomiędzy zarządem a radą nadzorczą

Skuteczna komunikacja pomiędzy zarządem a radą nadzorczą

Foto: Adobe Stock

Zmiany do kodeksu spółek handlowych („KSH”), które weszły w życie 13 października 2022 r., nadały nowe ramy prawne komunikacji pomiędzy zarządem a radą nadzorczą w spółce akcyjnej. Minął już drugi rok obowiązywania tych rozwiązań. Mają one o tyle istotne znaczenie, że sposób ich funkcjonowania może mieć konkretny wpływ na odpowiedzialność członków obu organów wobec spółki, zarówno majątkową, jak i organizacyjną. W celu kształtowania dobrych praktyk komunikacji pomiędzy organami użyteczne może być spojrzenie porównawcze na rozwiązania niemieckie, które są podobne do polskich, a mają dłuższą praktykę funkcjonowania.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Agenci AI to zagrożnienie dla firm. Skutki decyzji maszyn bez ludzi mogą być katastrofalne
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Teresa Siudem: Sukcesja po śmierci przedsiębiorcy
Biznes
Testament przedsiębiorcy – 10 wskazówek, które pozwolą uniknąć błędów
Biznes
Jak wykorzystać depozyt notarialny w transakcjach M&A?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Jak stworzyć ogólne warunki umów, by wspierały biznes?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama