Reklama
Rozwiń
Reklama

Kiedy wymiana informacji między konkurentami jest niedopuszczalna

W ostatnich latach różnego rodzaju stowarzyszenia branżowe i organizacje współpracy decydują się na wymianę informacji. Mogą one w imieniu przedsiębiorców zbierać, dokonywać selekcji oraz dzielić się informacjami o funkcjonowaniu różnych parametrów rynku. Czy takie działania są dozwolone?

Publikacja: 06.05.2021 08:52

Kiedy wymiana informacji między konkurentami jest niedopuszczalna

Foto: Adobe Stock

Jedną z cech teoretycznego modelu idealnego rynku jest panująca na nim transparentność. Swobodny i równy dostęp do informacji gospodarczych stanowi o prawidłowości działania mechanizmów rynkowych. Z tego punktu widzenia zdawać by się mogło, że wymiana informacji gospodarczych ma pozytywny skutek konkurencyjny i nie powinna być przedmiotem zainteresowania organów antymonopolowych. W praktyce życia gospodarczego zazwyczaj jest jednak tak, że wymiana informacji, w szczególności tych dotyczących cen, planów sprzedażowych, czy zakupowych, w istotny sposób wpływa na konkurencję. Stąd jest ona często podstawą do interwencji tak krajowych, jak i europejskich organów regulacyjnych.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Kto kupi strategiczną nieruchomość
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Prawo restrukturyzacyjne kontra praktyka ZUS, czyli spór o odsetki
Biznes
Kiedy menedżer odpowie za oszustwo podatkowe
Biznes
Udzielenie pożyczki wspólnikowi przez spółkę komandytową bez PCC
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Biznes
Skarb Państwa może wykupić mienie upadłego
Reklama
Reklama