Reklama
Rozwiń

Koronawirus: Co grozi klientowi restauracji otwartej mimo zakazu?

Przepisy przewidują sankcje za nieprzestrzeganie ograniczeń, nakazów oraz zakazów ustanowionych na czas obowiązywania, ogłoszonego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stanu epidemii. Czy dotyczy to także klientów lokali gastronomicznych, które prowadzą działalność w formie stacjonarnej – mimo istniejącego w tym zakresie ograniczenia od 24 października 2020 r.?

Publikacja: 28.01.2021 16:30

Biznes w czasie pandemii

Biznes w czasie pandemii

Foto: AdobeStock

W aktualnym stanie prawnym (na dzień 26 stycznia 2021 r.) nie znajdziemy przepisów, które stanowiłyby proste rozwiązanie opisanego zagadnienia. Udzielenie odpowiedzi na pytanie o możliwość zastosowania sankcji wobec klientów korzystających z usług gastronomicznych świadczonych w formie stacjonarnej, wymagać będzie odwołania się do ogólnych zasad wprowadzonych w prawodawstwie krajowym. Dotyczy to w szczególności obowiązku zakrywania ust i nosa w miejscach ogólnodostępnych, w tym w budynkach użyteczności publicznej przeznaczonych m.in. na potrzeby gastronomii, do których możemy zaliczyć restauracje jako obiekty ogólnodostępne, przeznaczone do świadczenia usług nieograniczonej liczbie klientów.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Koniec z cyfrową dyskryminacją konsumentów - nowe przepisy wchodzą w życie
Biznes
Dostępność cyfrowa – nowe obowiązki dla firm wchodzą w życie
Biznes
Skutki naruszenia przez członka zarządu obowiązku sprawozdawczego
Biznes
Unia Europejska zaostrza przepisy dotyczące detergentów
Biznes
Jak skutecznie przeprowadzić podział spółki?
Biznes
Skutki niejednoznacznego opisu przedmiotu zamówienia