Reklama

Koronawirus: Co grozi klientowi restauracji otwartej mimo zakazu?

Przepisy przewidują sankcje za nieprzestrzeganie ograniczeń, nakazów oraz zakazów ustanowionych na czas obowiązywania, ogłoszonego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stanu epidemii. Czy dotyczy to także klientów lokali gastronomicznych, które prowadzą działalność w formie stacjonarnej – mimo istniejącego w tym zakresie ograniczenia od 24 października 2020 r.?

Publikacja: 28.01.2021 16:30

Biznes w czasie pandemii

Biznes w czasie pandemii

Foto: AdobeStock

W aktualnym stanie prawnym (na dzień 26 stycznia 2021 r.) nie znajdziemy przepisów, które stanowiłyby proste rozwiązanie opisanego zagadnienia. Udzielenie odpowiedzi na pytanie o możliwość zastosowania sankcji wobec klientów korzystających z usług gastronomicznych świadczonych w formie stacjonarnej, wymagać będzie odwołania się do ogólnych zasad wprowadzonych w prawodawstwie krajowym. Dotyczy to w szczególności obowiązku zakrywania ust i nosa w miejscach ogólnodostępnych, w tym w budynkach użyteczności publicznej przeznaczonych m.in. na potrzeby gastronomii, do których możemy zaliczyć restauracje jako obiekty ogólnodostępne, przeznaczone do świadczenia usług nieograniczonej liczbie klientów.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Greenwashing – jak firmy oszukują klientów
Biznes
Data Act. Co zmienia się w obszarze usług przetwarzania danych?
Biznes
Wizyta domowa lekarza skończyła się utratą danych pacjentów. Prezes UODO ukarał ZOZ
Biznes
System kaucyjny - transakcje z podmiotami powiązanymi
Biznes
Firmy stosujące ekościemę pod lupą organów regulacyjnych
Reklama
Reklama
Reklama