Praca zdalna nie eliminuje mobbingu i dyskryminacji. Co musi zrobić pracodawca

Obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie takiej organizacji pracy, by osoba, która przeszła zakażenie i powraca do pracy, nie była, choćby na poziomie faktycznym, stygmatyzowana w związku z zakończoną chorobą.

Publikacja: 06.12.2020 00:01

Praca zdalna nie eliminuje mobbingu i dyskryminacji. Co musi zrobić pracodawca

Foto: Adobe Stock

Rok 2020 ze względu na pandemię koronawirusa przyniósł pracodawcom wiele wyzwań związanych z organizacją pracy – w tym: umożliwienie pracy zdalnej, czy zapewnienie odpowiednich środków bezpieczeństwa i higieny pracy ograniczających ryzyko zakażenia w zakładzie pracy. W początkowych miesiącach pandemii dostosowanie się do nowych okoliczności organizacji pracy było jednym z najważniejszych zadań pracodawców, przy czym nie można zapominać, że pandemia i związane z nią bieżące zadania nie zwolniły pracodawców z realizacji innych obowiązków, które nakłada na nich kodeks pracy. Można do nich zaliczyć obowiązek przeciwdziałania mobbingowi czy obowiązek respektowania zasady równego traktowania w zatrudnieniu. Jak wygląda ich realizacja w czasie pandemii, gdy tak wiele zakładów pracy pracuje zdalnie?

Pozostało 92% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Biznes
Od 10 listopada ważne zmiany w umowach telekomunikacyjnych. Abonenci zyskają?
Cykl Partnerski
Miasta w dobie zmiany klimatu
Biznes
Jak zapewnić zgodność umów z rozporządzeniem DORA
Biznes
Komu nerkę, komu przeszczep - czy moralność da się opisać w AI?
Biznes
Jak transfer biznesu za granicę wpływa na ceny transferowe
Biznes
Podczas klęsk żywiołowych trzeba szczególnie uważać na dane osobowe