Praca zdalna nie eliminuje mobbingu i dyskryminacji. Co musi zrobić pracodawca

Obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie takiej organizacji pracy, by osoba, która przeszła zakażenie i powraca do pracy, nie była, choćby na poziomie faktycznym, stygmatyzowana w związku z zakończoną chorobą.

Publikacja: 06.12.2020 00:01

Praca zdalna nie eliminuje mobbingu i dyskryminacji. Co musi zrobić pracodawca

Foto: Adobe Stock

Rok 2020 ze względu na pandemię koronawirusa przyniósł pracodawcom wiele wyzwań związanych z organizacją pracy – w tym: umożliwienie pracy zdalnej, czy zapewnienie odpowiednich środków bezpieczeństwa i higieny pracy ograniczających ryzyko zakażenia w zakładzie pracy. W początkowych miesiącach pandemii dostosowanie się do nowych okoliczności organizacji pracy było jednym z najważniejszych zadań pracodawców, przy czym nie można zapominać, że pandemia i związane z nią bieżące zadania nie zwolniły pracodawców z realizacji innych obowiązków, które nakłada na nich kodeks pracy. Można do nich zaliczyć obowiązek przeciwdziałania mobbingowi czy obowiązek respektowania zasady równego traktowania w zatrudnieniu. Jak wygląda ich realizacja w czasie pandemii, gdy tak wiele zakładów pracy pracuje zdalnie?

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Unijna walka z nadmiarem opakowań - nowe obowiązki dla firm
Biznes
Nowe wymogi dotyczące opakowań. Jak stosować przepisy w praktyce?
Biznes
Jak Unia chce stać się liderem w dziedzinie sztucznej inteligencji
Biznes
Darowizna czy dochód? Fiskus wprowadza zamieszanie wokół zbiórek online
Biznes
„Bez cukru”– kiedy oświadczenia żywieniowe naruszają prawo