Reklama
Rozwiń
Reklama

Praca zdalna nie eliminuje mobbingu i dyskryminacji. Co musi zrobić pracodawca

Obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie takiej organizacji pracy, by osoba, która przeszła zakażenie i powraca do pracy, nie była, choćby na poziomie faktycznym, stygmatyzowana w związku z zakończoną chorobą.

Publikacja: 06.12.2020 00:01

Praca zdalna nie eliminuje mobbingu i dyskryminacji. Co musi zrobić pracodawca

Foto: Adobe Stock

Rok 2020 ze względu na pandemię koronawirusa przyniósł pracodawcom wiele wyzwań związanych z organizacją pracy – w tym: umożliwienie pracy zdalnej, czy zapewnienie odpowiednich środków bezpieczeństwa i higieny pracy ograniczających ryzyko zakażenia w zakładzie pracy. W początkowych miesiącach pandemii dostosowanie się do nowych okoliczności organizacji pracy było jednym z najważniejszych zadań pracodawców, przy czym nie można zapominać, że pandemia i związane z nią bieżące zadania nie zwolniły pracodawców z realizacji innych obowiązków, które nakłada na nich kodeks pracy. Można do nich zaliczyć obowiązek przeciwdziałania mobbingowi czy obowiązek respektowania zasady równego traktowania w zatrudnieniu. Jak wygląda ich realizacja w czasie pandemii, gdy tak wiele zakładów pracy pracuje zdalnie?

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: KSeF i staże pracy – nowe wyzwania firm
Biznes
Znak towarowy po zakończeniu współpracy. Kto ma do niego prawo?
Biznes
Pracodawcy muszą się przygotować do zmian w stażach pracy
Biznes
Fuzje i przejęcia – odpowiedzialność i terminy przedawnienia roszczeń
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Biznes
Czy powołany do zarządu bez swojej wiedzy odpowie za zobowiązania?
Reklama
Reklama