Aktualizacja: 19.09.2020 09:51 Publikacja: 19.09.2020 00:01
likwidacja spółki
Foto: Adobe Stock
Sytuacja, z którą mamy do czynienia prawie od pół roku, wykreowała zupełnie nowe podejście do sposobu zarządzania przedsiębiorstwem i jego zasobami. Jak Pani, jako osoba zarządzająca wieloma zespołami, odczuła te zmiany w swoim otoczeniu zawodowym, czy też działając głównie w środowisku informatycznym, bez problemu pokonała bariery?
Pandemia była dla wszystkich wielkim zaskoczeniem bez precedensu. To co mamy w naszym firmowym DNA, czyli twórcze i konstruktywne podejście do rozwiązywania problemów, pracowitość i zespołowość, pomogło nam zamortyzować uderzenie od losu, wzmocnić już istniejące wartości, a część przekuć w nowe. Okazało się, że dysponujemy w 100 proc. sprawną organizacją pracy, bardzo dobrą komunikacją i wydajną realizacją zadań w formule home office. Zapewne jako firma informatyczna mieliśmy łatwiej, choćby wdrażając nowe procedury głównie oparte na narzędziach informatycznych. Ale z drugiej strony, byliśmy przez wiele tygodni w trybie pracy nadzwyczajnej, jeżeli chodzi o dostarczanie naszym klientom wersji oprogramowania dla biznesu z kolejnymi zmianami wynikającymi ze specustaw, takich jak tarcze antykryzysowe.
Decydując się na dochodzenie roszczeń z tytułu czynów nieuczciwej konkurencji, musimy być świadomi, że postępowanie sądowe może trwać długo. W tym czasie konkurent nadal może żerować na naszej pracy. Są sposoby, by go powstrzymać.
W Polsce biznes dostrzega potencjał łączenia celów finansowych z korzyściami społecznymi lub środowiskowymi. Zachętą do tego typu inwestycji jest ulga podatkowa.
Inwestor może zaangażować się na różnych etapach – od wczesnych, nieformalnych rozmów z wierzycielami, przez negocjacje restrukturyzacyjne, aż po sytuację, w której firma znajduje się już w formalnym postępowaniu restrukturyzacyjnym lub upadłościowym.
Jeśli przedsiębiorca kupił mieszkanie po to, aby mieć blisko do klienta, może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na rzeczy, które się w nim znajdują, np. biurko, stół, klimatyzator czy lodówkę.
Wkrótce duże firmy będą zwracać się do swoich dostawców i partnerów biznesowych o udostępnienie danych dotyczących ESG, narzucając jednocześnie zakres i format tych informacji.
Realność zaktualizowanej na dzień bilansowy kwoty wymaganej zapłaty danej należności podlega w każdym przypadku weryfikacji pod kątem stopnia prawdopodobieństwa jej uzyskania.
Za brak sporządzenia sprawozdania albo przedstawienie w nim nierzetelnych danych prezesowi może grozić grzywna lub więzienie. Może też zapłacić spółce odszkodowanie.
Podmioty, które mają rok obrotowy zgodny z rokiem kalendarzowym, będą musiały opublikować pierwsze sprawozdania o podatku dochodowym za 2025 rok. Termin na wypełnienie tego obowiązku upłynie z końcem przyszłego roku.
Ministerstwo Finansów nie kwapi się do liberalizacji przepisów o udzielaniu porad podatkowych. Bo prawo podatkowe jest coraz bardziej skomplikowane.
O sukcesie lub porażce profesji finansowo-księgowej zadecydują dwa kluczowe czynniki – jej zdolność do adaptacji i poziom odporności – mówi Jakub Bejnarowicz, dyrektor regionalny na Europę, AICPA & CIMA.
Przedsiębiorstwo ustala, które z aktywów wypracowujących korzyści ekonomiczne pojedynczo powinny być wycenione na dzień bilansowy w kwocie wymaganej zapłaty, z zachowaniem ostrożności lub w skorygowanej cenie nabycia.
Zgłoszenie przez wspólnika spółki komandytowej żądania wypłaty zysku jest jedyną czynnością, jaką powinien podjąć w celu uzyskania należnej mu wypłaty. Nie ma znaczenia, czy spółka sporządziła i zatwierdziła w ustawowym terminie sprawozdanie finansowe.
Odszkodowanie za zniszczony towar trzeba zaksięgować w podatkowej księdze. Nie trzeba w niej natomiast wpisywać kwot otrzymanych za rozbity samochód ciężarowy oraz naczepę i wydatkowanych na naprawę lub zakup nowych takich samych środków trwałych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas