Reklama

Kto zapłacił za błędy systemu e-sprawozdań

Gdyby ktoś pokusił się o przygotowanie rankingu największych problemów, z jakimi w tym roku zmagały się spółki oraz księgowi przy sporządzaniu i przesyłaniu elektronicznych sprawozdań, to jego niekwestionowanym zwycięzcą zostałyby trudności związane z ich podpisaniem – twierdzą zgodnie księgowi i producenci oprogramowania.

Publikacja: 05.11.2019 17:45

Kto zapłacił za błędy systemu e-sprawozdań

Foto: Adobe Stock

Od 1 października 2018 r. wszystkie podmioty zobowiązane są do sporządzania sprawozdania finansowego i sprawozdania z działalności w wersji elektronicznej, a podmioty zarejestrowane w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) sprawozdania finansowe w strukturze logicznej w pliku xml (czyli zaawansowanej formie pliku tekstowego). Po jego zatwierdzeniu muszą wysłać go za pośrednictwem portalu e-KRS, a jednostki niezarejestrowane w KRS zobowiązane są wysłać dokumenty bezpośrednio do urzędu skarbowego za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub na elektronicznym nośniku danych. W tym roku przedsiębiorcy robili to w takiej formie po raz pierwszy, gdyż do tej pory sprawozdanie finansowe sporządzane i podpisywane było w wersji papierowej, a do KRS trafiało zeskanowane, w postaci pliku pdf.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: System ostrzegania dla spółek akcyjnych
Reklama
Biznes
Compliance w spółce akcyjnej – dlaczego zarząd powinien go wdrożyć?
Biznes
Czy do wykonania zadań publicznych zawsze niezbędne jest udzielenie zamówienia?
Biznes
Jak ustalić cenę sprzedaży w transakcji M&A?
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Biznes
Konsola do gier w kosztach firmy? To możliwe
Reklama
Reklama
Reklama