Było zapotrzebowanie na pomoc dla niewypłacalnych konsumentów

Tym co wielu osobom uniemożliwiało ogłoszenie upadłości przed zmianami przepisów był wymóg posiadania majątku – twierdzą Filip Kozik i Justyna Nowak-Trojanowska.

Publikacja: 24.10.2019 15:30

Było zapotrzebowanie na pomoc dla niewypłacalnych konsumentów

Foto: Adobe Stock

Co Państwa skłoniło do tego, aby świadczyć usługi na gruncie prawa upadłościowego?

Justyna Nowak-Trojanowska: Przyczyna takiej decyzji wynikała z rynkowego zapotrzebowania na tego typu usługi. Wraz z dwiema nowelizacjami, które miały miejsce pod koniec 2014 i na początku 2016 roku, popyt na tego typu usługi znacznie wzrósł. Tendencja ta była szczególnie wyraźna wśród niewypłacalnych konsumentów, dla których szansa na uzyskanie oddłużenia stała się nieporównywalnie większa.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Które dziecko ma smykałkę do biznesu
Biznes
Sukcesja. Jak przygotować następcę do roli lidera?
Biznes
CBAM: projekt zmian mechanizmu dostosowywania cen na granicach
Biznes
Podatek od wyjścia – co trzeba wiedzieć przed relokacją biznesu?
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Biznes
Partnerstwo w projektach unijnych – prawo, praktyka, orzecznictwo