Reklama

Fuzje i przejęcia: jakie zgody korporacyjne mogą być potrzebne

Transakcje zbiorczo określane mianem fuzje i przejęcia (mergers and acquisitions, w skrócie M&A), mogą przybrać szereg różnych, rozłożonych w czasie działań, których efektem, ogólnie mówiąc, jest przejęcie przez nowy podmiot innej firmy lub reorganizacja prowadzonej przez tę firmę działalności.

Publikacja: 19.09.2019 18:00

Fuzje i przejęcia: jakie zgody korporacyjne mogą być potrzebne

Foto: Adobe Stock

Przeprowadzany proces fuzji czy też przejęcia składa się najczęściej z kilku etapów. Co do zasady na etapie zawierania kluczowej umowy w ramach transakcji M&A bądź umowy przedwstępnej pojawia się, w zależności od rodzaju transakcji, konieczność uzyskania niezbędnych zgód, przewidzianych w przepisach prawa lub treści umów spółek uczestniczących w procesie M&A. Istotne znaczenie mogą mieć także inne porozumienia, umowy zawarte bezpośrednio między wspólnikami podmiotów uczestniczących w transakcji. Ustalenie rodzaju i zakresu zgód, jakie są potrzebne do dokonania transakcji, następuje najczęściej na etapie badania przez nabywcę przedmiotu transakcji – tzw. due diligence. Etapu tego nie należy bagatelizować, gdyż transakcja dokonana bez wymaganej zgody może przykładowo zostać uznana za nieważną lub bezskuteczną względem spółki lub wspólników.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Greenwashing – jak firmy oszukują klientów
Biznes
Data Act. Co zmienia się w obszarze usług przetwarzania danych?
Biznes
Wizyta domowa lekarza skończyła się utratą danych pacjentów. Prezes UODO ukarał ZOZ
Biznes
System kaucyjny - transakcje z podmiotami powiązanymi
Biznes
Firmy stosujące ekościemę pod lupą organów regulacyjnych
Reklama
Reklama
Reklama