Reklama

Skonsolidowane sprawozdania finansowe zgodnie z MSR w formacie XBRL oraz inline XBRL

Od 1 stycznia 2020 r. spółki notowane na rynkach publicznych UE będą musiały przygotowywać skonsolidowane sprawozdania finansowe zgodnie z MSR w formacie XBRL oraz inline XBRL. Należy pamiętać, że format XBRL jest tym samym, czym system kodów kreskowych dla produktów.

Publikacja: 17.12.2019 17:30

Skonsolidowane sprawozdania finansowe zgodnie z MSR w formacie XBRL oraz inline XBRL

Foto: 123RF

Format XBRL pozwala na dostarczenie kompletnych i wiarygodnych informacji, eliminując konieczność ręcznego wprowadzania danych, co w efekcie daje możliwość dokładniejszej analizy danych przez ekspertów na rynkach kapitałowych. Pozwala też na dokładną identyfikację danych, przypisując do każdej pozycji ze sprawozdania finansowego odpowiednią taksonomię.

Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (z ang. ESMA, European Securities and Market Authority) w ramach wprowadzania jednolitego elektronicznego formatu raportowego (z ang. ESEF, European Single Electronic Format) przygotowała schemat wymaganych odnośników (znaczników, tagów) dla rocznych sprawozdań finansowych. Schemat ten nosi nazwę taksonomii i opiera się przede wszystkim na schemacie sprawozdawczym MSSF opublikowanym przez Fundację MSSF (z ang. IFRS Foundation).

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Greenwashing – jak firmy oszukują klientów
Biznes
Data Act. Co zmienia się w obszarze usług przetwarzania danych?
Biznes
Wizyta domowa lekarza skończyła się utratą danych pacjentów. Prezes UODO ukarał ZOZ
Biznes
System kaucyjny - transakcje z podmiotami powiązanymi
Biznes
Firmy stosujące ekościemę pod lupą organów regulacyjnych
Reklama
Reklama
Reklama