Reklama

Nabycie wyrobów niepełnowartościowych w księgach rachunkowych nabywcy

Nabycie wyrobów niepełnowartościowych zazwyczaj wiąże się z koniecznością obniżenia ich ceny przez sprzedawcę. Powoduje to obowiązek wystawienia faktury korygującej VAT oraz ujęcia w księgach rachunkowych nabywcy.

Publikacja: 10.12.2019 17:00

Nabycie wyrobów niepełnowartościowych w księgach rachunkowych nabywcy

Foto: 123RF

Braki produkcyjne oznaczają niepełnowartościowe wyroby własnej produkcji, całkowicie wykończone lub doprowadzone – w przypadku produkcji wielofazowej – do określonej fazy wytwarzania (tj. produkty gotowe lub półprodukty), które nie odpowiadają normom technicznym, czy wymogom estetyczno-użytkowym. Mogą być one wynikiem ujawnionych (na etapie wytwarzania, podczas składowania w magazynie lub w efekcie reklamacji złożonych przez odbiorców) wad zużytych do ich produkcji materiałów. Braki produkcyjne mogą mieć charakter naprawialny (w sytuacji, gdy ich naprawa – dokonana siłami własnymi lub obcymi, przy udziale firm zewnętrznych – jest opłacalna) lub nienaprawialny (w przypadku, gdy ich naprawa jest niemożliwa lub nieopłacalna; podlegają one wówczas złomowaniu i likwidacji, z ew. przyjęciem na stan magazynowy odzysków).

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Sukcesja po śmierci przedsiębiorcy
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Testament przedsiębiorcy – 10 wskazówek, które pozwolą uniknąć błędów
Biznes
Jak wykorzystać depozyt notarialny w transakcjach M&A?
Biznes
Jak stworzyć ogólne warunki umów, by wspierały biznes?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Jak zarejestrować znak towarowy dla spółki z o.o.?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama