Reklama

Wyzwania ESG w sektorze zdrowia

Unia Europejska postawiła za cel budowę zrównoważonej gospodarki, która nie oddziałuje negatywnie na środowisko.

Publikacja: 27.03.2025 12:48

Wyzwania ESG w sektorze zdrowia

Foto: Adobe Stock

 Aby ten cel został osiągnięty, potrzebne jest również istotne zaangażowanie sektora prywatnego. Ujednolicenie standardów raportowania ESG pozwoli na określenie, czy przedsiębiorstwo jest środowiskowo zrównoważone. Niewątpliwie jest to zagadnienie bez precedensu w Unii Europejskiej, a zmiany narzucone przepisami, w tym dyrektywą 2013/34/UE zmienioną na mocy CSRD, są postawione – dla odbiorcy – wymagająco.

Branża ochrony zdrowia, w tym farmaceutyczna i biotechnologiczna, odgrywa istotną rolę w zakresie innowacji, które przyczyniają się do poprawy jakości życia społeczeństw na świecie. Z drugiej jednak strony, według raportu Healthcare Without Harm and ARUP (2019) ślad węglowy w branży ochrony zdrowia wynosi 4,4 proc. całkowitych globalnych emisji, co stanowi ekwiwalent 2 gigaton dwutlenku węgla, w związku z czym globalny ślad klimatyczny opieki zdrowotnej jest równoważny rocznym emisjom gazów cieplarnianych z 514 elektrowni węglowych, co z pewnością nie poprawia standardu życia.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

ESG w praktyce
Rady nadzorcze jako architekci zrównoważonej transformacji
ESG w praktyce
Uproszczeniowy pośpiech. Prace nad Omnibusem
ESG w praktyce
Raportowanie a strategia biznesowa
ESG w praktyce
Nowe podejście do raportowania dla małych i średnich firm
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
ESG w praktyce
Jakie dane zbierać i jak to robić?
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama