Firmy coraz częściej kupują i leasingują samochody z drugiej ręki

Rośnie znaczenie firmowych klientów na rynku aut używanych. Kilkuletnie samochody, także z segmentu premium, są po prostu tańsze niż nowe.

Publikacja: 08.03.2024 21:51

Firmy coraz częściej kupują i leasingują samochody z drugiej ręki

Foto: Adobe Stock

dgk

Adam Woźniak przytacza w „Rz” wyniki analiz rynku samochodowego. Instytut Samar ustalił, że w lutym 2024 r.  klienci indywidualni zarejestrowali jedną trzecią nowych samochodów, dwie trzecie zakupili klienci firmowi. Przy czym udział tych ostatnich jest w rzeczywistości większy, bo osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą oraz spółki cywilne zostały uwzględnione w grupie osób fizycznych.  

Sytuacja jest odmienna na rynku aut używanych, gdzie główna klientela to osoby fizyczne. Ale widać nowy trend. W ubiegłorocznych wynikach Aures Holdings, największego  sprzedawcy samochodów używanych w Europie, już 1/10 aut sprzedanych na rynku polskim trafiła do firm. W Czechach ten odsetek wynosił 13 proc., a na Słowacji sięgał nawet 19 proc. 

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Finanse
TSUE zajął się sprawą kredytów z WIBOR. Jak przebiegła rozprawa?
Finanse
Szefowie spółki odpowiadają za jej długi. Kary sięgają milionów złotych
Finanse
Przedsiębiorczość międzypokoleniowa. Jak sobie radzą firmy rodzinne?
Finanse
Koniec eldorado? Długi branży IT wzrosły o 20 proc.
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Finanse
Konsumenci w nieco lepszym nastroju, biznes zyskał nadzieję