Reklama
Rozwiń
Reklama

Firmy coraz częściej kupują i leasingują samochody z drugiej ręki

Rośnie znaczenie firmowych klientów na rynku aut używanych. Kilkuletnie samochody, także z segmentu premium, są po prostu tańsze niż nowe.

Publikacja: 08.03.2024 21:51

Firmy coraz częściej kupują i leasingują samochody z drugiej ręki

Foto: Adobe Stock

dgk

Adam Woźniak przytacza w „Rz” wyniki analiz rynku samochodowego. Instytut Samar ustalił, że w lutym 2024 r.  klienci indywidualni zarejestrowali jedną trzecią nowych samochodów, dwie trzecie zakupili klienci firmowi. Przy czym udział tych ostatnich jest w rzeczywistości większy, bo osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą oraz spółki cywilne zostały uwzględnione w grupie osób fizycznych.  

Sytuacja jest odmienna na rynku aut używanych, gdzie główna klientela to osoby fizyczne. Ale widać nowy trend. W ubiegłorocznych wynikach Aures Holdings, największego  sprzedawcy samochodów używanych w Europie, już 1/10 aut sprzedanych na rynku polskim trafiła do firm. W Czechach ten odsetek wynosił 13 proc., a na Słowacji sięgał nawet 19 proc. 

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Finanse
W transakcjach M&A trzeba uwzględnić sankcje. Jak się zabezpieczyć?
Finanse
Miliony złotych za nieterminowe płatności. Znane spółki ukarane
Finanse
Jak to jest ze zwrotem subwencji z tarcz
Finanse
Przedsiębiorca też może zaciągnąć kredyt konsumencki. SN zdecydował
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Finanse
Będzie nadzór nad rynkiem kryptoaktywów. Sejm uchwalił ustawę, branża liczy na weto prezydenta Nawrockiego
Reklama
Reklama