Ponad 70 proc. firm na świecie deklaruje, że wykorzystuje lub planuje wykorzystać w ciągu najbliższego roku rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Ponad połowa wskazała, że rozwiązania związane z robotyzacją już są wykorzystywane na poziomie całego przedsiębiorstwa – wynika z analizy KPMG.
Gdy myślimy o nowych technologiach i automatyzacji na myśl przychodzi nam przede wszystkim możliwość obniżenia kosztów. Okazuje się jednak, że możliwości te są zdecydowanie większe. Z badania KPMG wynika, że niemal jedna trzecia firm dzięki pomocy inteligentnej automatyzacji chce poprawić jakość obsługi klientów i interakcji z nimi, a 23 proc. chciałoby zmienić model obsługi. Zaledwie 1 proc. ankietowanych skupia się na optymalizacji kosztów lub redukcji zatrudnienia. Przy czym eksperci podkreślają, że roboty mogą przejmować realizację rutynowych, powtarzalnych i niewymagających decyzji zadań operacyjnych – czyli z jednej strony pozwalają redukować etaty – ale również często pozwalają „uwolnić” tych pracowników do realizacji innych, bardziej wartościowych zadań.