Reklama
Rozwiń

Sztuczna inteligencja w służbie przedsiębiorcom

Widać wyraźny związek pomiędzy inwestycjami przedsiębiorstw w nowe technologie a ich wynikami finansowymi. To skutek oszczędności i optymalizacji.

Publikacja: 22.08.2019 12:17

Szkoły programowania stawiają na kursy online

Szkoły programowania stawiają na kursy online

Foto: Pixabay

Ponad 70 proc. firm na świecie deklaruje, że wykorzystuje lub planuje wykorzystać w ciągu najbliższego roku rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Ponad połowa wskazała, że rozwiązania związane z robotyzacją już są wykorzystywane na poziomie całego przedsiębiorstwa – wynika z analizy KPMG.

Gdy myślimy o nowych technologiach i automatyzacji na myśl przychodzi nam przede wszystkim możliwość obniżenia kosztów. Okazuje się jednak, że możliwości te są zdecydowanie większe. Z badania KPMG wynika, że niemal jedna trzecia firm dzięki pomocy inteligentnej automatyzacji chce poprawić jakość obsługi klientów i interakcji z nimi, a 23 proc. chciałoby zmienić model obsługi. Zaledwie 1 proc. ankietowanych skupia się na optymalizacji kosztów lub redukcji zatrudnienia. Przy czym eksperci podkreślają, że roboty mogą przejmować realizację rutynowych, powtarzalnych i niewymagających decyzji zadań operacyjnych – czyli z jednej strony pozwalają redukować etaty – ale również często pozwalają „uwolnić” tych pracowników do realizacji innych, bardziej wartościowych zadań.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Inwestycje
Jest porozumienie w sprawie prestiżowej inwestycji Mennicy
Inwestycje
Rafał Dębowski: Dlaczego rząd pozwala na paraliż inwestycyjny?
Materiał Promocyjny
Jakich benefitów pracownicy pragną najbardziej?
Materiał Partnera
Wskaźnik Zdrowia Organizacji docenia Wartę
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Materiał partnera
Eksperci z SAPERE dołączyli do EY
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku