Konkurs ma promować innowacyjne wyroby i technologie opracowane w Polsce. – Jeśli posiadasz produkt, który dzięki swojej innowacyjności ma szansę zaistnieć na globalnym rynku, weź udział w XXII edycji konkursu Polski Produkt Przyszłości – piszą organizatorzy, którymi są Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) i Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR).
Zgłaszać mogą się uczelnie, instytuty naukowe i badawcze, a także firmy działające w Polsce. Zgłaszane do rywalizacji produkty, wyroby lub technologie nie muszą być nawet wdrożone. Te, które nie trafiły jeszcze na rynek, mają być doprowadzone co najmniej do etapu prac wdrożeniowych, a produkty gotowe mogą być wdrożone maksymalnie 24 miesiące przed złożeniem wniosku konkursowego. Zgłaszający musi posiadać do produktu autorskie prawa majątkowe, patentowe lub inne prawa własności intelektualnej.