Model abonamentowy nie jest nowym formatem. Najczęściej spotykany jest w kontekście usług do strumieniowania muzyki (Spotify) i filmów (Netflix, HBO GO) na rynku konsumenckim. Obecnie jednak zdobywa coraz większą rzeszę miłośników wśród przedsiębiorców.
Czym jest abonament?
Dzieje się tak dlatego, że w przypadku modelu DaaS (ang. Device as a Service) nie trzeba dysponować wkładem własnym, aby korzystać z najnowocześniejszych urządzeń. Sprzęt wypożyczany jest na określony czas, w trakcie którego klient otrzymuje pełne wsparcie w zakresie dostarczania materiałów eksploatacyjnych oraz prac serwisowych.
By jak najlepiej zoptymalizować koszty, klient przy wsparciu specjalisty szacuje miesięczną liczbę wydruków w swojej firmie. Dzięki temu możliwy jest wybór jak najlepszego rozwiązania, które realizować będzie wszystkie potrzeby związane z wydajnością za jak najniższą cenę. W ramach najnowszej oferty przyszli klienci na bardzo preferencyjnych warunkach mają do dyspozycji 3 urządzenia. Wielofunkcyjny model A4 RIPS WorkForce Pro WF-C579RDTWF – jako najtańsze rozwiązanie – dostępny jest od 49 zł netto miesięcznie. Ten kompaktowy (jak na biznesową klasę) sprzęt pozwala m.in. na szybkie oraz ekologiczne wykonywanie zaawansowanych zadań związanych z wydrukiem oraz obiegiem dokumentów w organizacji. Tak jak pozostałe propozycje, zapewnia pełną współpracę z systemami zarządzania flotą oraz użytkownikami.
Klienci dysponujący większymi środowiskami pracy mogą skorzystać z niezwykle atrakcyjnej oferty, w ramach której za 99 zł netto na miesiąc otrzymają model WorkForce Pro WF-C879RDTWFC. Urządzenie obsługuje format A3+ oraz oferuje najwyższą w swojej klasie wydajność (do 86 tys. stron mono i 50 tys. kolorowych), a także szybki druk z prędkością 25 str./min i najniższy w swojej klasie pobór energii. Uzupełnieniem oferty jest drukarka z serii WorkForce Pro Enterprise, czyli model WF-C20600 D4T. Za dostęp do flagowca oferującego m.in. druk z prędkością 60 str./min, obsługę formatu A3+ czy wydajność na poziomie 100 tys. stron mono i 50 tys. w kolorze klienci zapłacą zaledwie 199 zł miesięcznie netto.
Tanie i jednocześnie ekologiczne? Tak, to możliwe!
Bez względu na to, na którą opcję się zdecydujemy, wszystkie biznesowe urządzenia do druku łączy dbałość o środowisko – a o tym, że ekologia jest potrzebą pierwszego rzędu, należy powtarzać przy każdej możliwej okazji. Wiele firm wzięło już na swoje barki edukowanie społeczeństwa oraz wdrażanie rozwiązań chroniących planetę. Niestety, trzeba też zauważyć, że spora część nadal jest obojętna. W przypadku tej drugiej grupy oferta firmy Epson, m.in. ze względu na korzyści finansowe, może jednak stanowić wystarczającą zachętą do przejścia na „zieloną stronę”.
Drukarki Epson charakteryzują się zarówno funkcjonalnością, jak i nowoczesnym wzornictwem. Mat. prasowe
Wszystkie biznesowe drukarki wchodzące w skład serii WorkForce oraz WorkForce Pro wykorzystują autorską technologię druku piezoelektrycznego, która redukuje zużycie energii aż o 90 proc. w porównaniu do laserowych urządzeń podobnej klasy. Efekt? Przede wszystkim dużo niższe rachunki za prąd (w skali roku nawet o kilkaset złotych) co przekłada się jednoczenia na mniejszy ślad węglowy.
Tak wygląda zmniejszenie śladu węglowego w praktyce!
Urządzenia firmy Epson pozbawione są także podzespołów (bębny, grzałki, kartridże), które w przypadku tradycyjnych laserówek wymagają częstych wymian oraz prac serwisowych. Niezależny ośrodek BLI przedstawił badania dokumentujące, że przekłada się to na mniejszą aż o 94 proc. ilość generowanych odpadów. Nie dość, że jest to rozwiązanie, które zostawia mniejszy ślad węglowy, to pozwala także na ograniczenia kosztów związanych z przechowywaniem materiałów eksploatacyjnych oraz ich utylizacją.
CSR bez udawania
Wiele firm, mimo że w swoim statucie ma zapisane działania na rzecz ochrony środowiska, ogranicza swoją aktywność na tym polu do zaledwie kilku w roku akcji CSR-owych, które stanowią jedynie kroplę w morzu potrzeb. Żeby jednak mówić o realnym wpływie na ochronę środowiska, potrzeba dużo większego zaangażowania. W tym przypadku najlepiej zacząć od swojego najbliższego otoczenia, czego wyrazem może być np. wymiana starych urządzeń na ekologiczne rozwiązania z zakresu druku firmy Epson. Takie działania mieszczące się w kulturze zero waste naturalnie wpłyną na ocieplenie wizerunku firmy, budując przy okazji wiarygodność u biznesowych partnerów, jak i klientów oraz samych pracowników.
Skontaktuj się: krzysztof.janiec@epson.pl