Aktualizacja: 16.11.2019 09:35 Publikacja: 16.11.2019 00:01
Foto: Adobe Stock
Rolą pracodawcy jest właściwa ocena sytuacji zgłoszonej przez pracownika, w tym w szczególności, czy faktycznie doszło do mobbingu. Posiadając rozeznanie w obowiązujących przepisach prawa pracodawca może lepiej zareagować na takie zgłoszenie, w tym dobrać odpowiednie środki dyscyplinujące i prewencyjne, jeśli zarzuty się potwierdzą lub też przekonująco uzasadnić ich bezpodstawność.
Ocena pracodawcy nie wyłącza ani nie wstrzymuje prawa osób zaangażowanych w daną sytuację do zwrócenia się do sądu o udzielenie ochrony prawnej. Jednak pracodawca, który właściwie przeanalizuje daną sytuację, jest przygotowany na ewentualny proces sądowy.
Niezgodne z przepisami zatrudnianie obcokrajowców może słono kosztować, zwłaszcza gdy pracodawca działa z premed...
Z początkiem czerwca weszły w życie ważne zmiany dotyczące pracy obcokrajowców. Co pracodawca musi sprawdzić, że...
Przy ocenie, czy doszło do mobbingu trzeba będzie kierować się okolicznościami konkretnego przypadku, a nie subi...
Czy wypalenie zawodowe to choroba, na którą można dostać zwolnienie lekarskie? Jak je rozpoznać?
Zaległy urlop wypoczynkowy nie przepada z końcem roku, ale należy go wykorzystać do 30 września następnego roku,...
Skorzystanie przez pracodawcę z odroczenia terminu płatności składek ZUS, na które pracodawca uzyskał dofinansow...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas