Aktualizacja: 12.05.2021 14:38 Publikacja: 12.05.2021 16:00
Foto: Adobe Stock
Zdarza się, że pracownicy podają nieprawdziwe informacje na temat okoliczności wypadku, aby został on uznany za wypadek przy pracy. Jako taki wypadek zgłaszają uraz, którego doznali poza firmą, bez związku z pracą lub podają okoliczności odbiegające od rzeczywistego przebiegu zdarzenia.
Ryzyko podania przez pracownika fałszywych informacji wzrasta przy pracy zdalnej. W domu pracownika nie ma bowiem monitoringu, a świadkami zwykle są współdomownicy. Pracodawca powinien pamiętać, że ma wiele możliwości, aby ustalić rzeczywisty przebieg zdarzenia i to, czy pracownik powiedział prawdę. Gdy okaże się, że skłamał, może wyciągnąć wobec niego określone konsekwencje.
Ustalenie zadań, których wykonanie w normalnym czasie pracy jest niemożliwe, jest równoznaczne ze zleceniem prac...
Wprowadzenie zadaniowego czasu pracy może być korzystne i dla pracodawcy, i dla pracowników. Konieczne jest jedn...
Redukcja tygodniowego wymiaru pracy do 35 godzin może pociągać za sobą konieczność renegocjacji układów zbiorowy...
Zastosowanie umowy zlecenia nie może być sposobem na obejście przepisów kodeksu pracy, m.in. dotyczących wypłaty...
Skutkiem śmierci etatowca jest wygaśnięcie stosunku pracy. Zdarzenie pociąga za sobą konieczność rozliczenia się...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas