Aktualizacja: 15.12.2021 07:29 Publikacja: 15.12.2021 14:14
Foto: Adobe Stock
Stosownie do art. 207 kodeksu pracy pracodawca, jako podmiot ponoszący odpowiedzialność za stan bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie pracy, zobowiązany jest chronić zdrowie i życie pracowników w drodze zapewniania bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Uszczegółowienia tego obowiązku ustawodawca dokonał m.in. w art. 23711 kodeksu pracy oraz rozporządzeniu Rady Ministrów z 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (DzU poz. 109, poz. 704; dalej: rozporządzenie).
W biurowcach nie gasi się już światła o 23:00. Praca po godzinach przeniosła się do domów.
Praca w dni wolne jest ściśle uregulowana i powinna być zrekompensowana. Pracodawca, który tego nie dopilnuje, m...
W tym roku 3 maja wypada w sobotę. Kiedy pracownikowi należy się wolne?
Częstym przedmiotem sporów z ZUS jest wysokość wynagrodzenia ustalonego przez strony w umowie o pracę. W razie z...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Na co zwrócić uwagę, by umowa podpisana z samozatrudnionym była zgodna z prawem? Błąd może pociągnąć za sobą kon...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas