Aktualizacja: 15.12.2021 07:29 Publikacja: 15.12.2021 14:14
Foto: Adobe Stock
Stosownie do art. 207 kodeksu pracy pracodawca, jako podmiot ponoszący odpowiedzialność za stan bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie pracy, zobowiązany jest chronić zdrowie i życie pracowników w drodze zapewniania bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Uszczegółowienia tego obowiązku ustawodawca dokonał m.in. w art. 23711 kodeksu pracy oraz rozporządzeniu Rady Ministrów z 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (DzU poz. 109, poz. 704; dalej: rozporządzenie).
Niezgodne z przepisami zatrudnianie obcokrajowców może słono kosztować, zwłaszcza gdy pracodawca działa z premed...
Z początkiem czerwca weszły w życie ważne zmiany dotyczące pracy obcokrajowców. Co pracodawca musi sprawdzić, że...
Przy ocenie, czy doszło do mobbingu trzeba będzie kierować się okolicznościami konkretnego przypadku, a nie subi...
Czy wypalenie zawodowe to choroba, na którą można dostać zwolnienie lekarskie? Jak je rozpoznać?
Zaległy urlop wypoczynkowy nie przepada z końcem roku, ale należy go wykorzystać do 30 września następnego roku,...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas