Aktualizacja: 15.12.2021 07:29 Publikacja: 15.12.2021 14:14
Foto: Adobe Stock
Stosownie do art. 207 kodeksu pracy pracodawca, jako podmiot ponoszący odpowiedzialność za stan bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie pracy, zobowiązany jest chronić zdrowie i życie pracowników w drodze zapewniania bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Uszczegółowienia tego obowiązku ustawodawca dokonał m.in. w art. 23711 kodeksu pracy oraz rozporządzeniu Rady Ministrów z 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (DzU poz. 109, poz. 704; dalej: rozporządzenie).
Sezon urlopowy to często wyzwanie dla działów kadr. Ustalenie planu urlopów tak, by zachować ciągłość pracy, byw...
Aby ruchomy rozkład czasu pracy stanowił realny benefit, pracodawcy powinni ustalić przedział godzin, w jakim pr...
Pracodawca nie może wysłać pracownika na urlop wypoczynkowy wbrew jego woli. Wyjątki są nieliczne i ściśle okreś...
Odwołanie z urlopu może być kosztowne. Firma, która coroczne uzgodnienia dotyczące terminów urlopów traktuje jak...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Do 10. lipca związki zawodowe powinny przekazać pracodawcy informację o liczbie swoich członków. Od tego zależą...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas