Reklama

Czy pracodawca może pytać pracowników o powody odejścia z pracy?

Zanim pracodawca zacznie zbierać od pracowników informacje o przyczynach rezygnacji z pracy w jego zakładzie, powinien przeprowadzić tzw. test równowagi. Musi przy tym pamiętać, że podstawowe prawa i wolności podmiotu danych mają charakter nadrzędny wobec prawnie uzasadnionych interesów administratora.

Publikacja: 12.01.2022 13:58

Czy pracodawca może pytać pracowników o powody odejścia z pracy?

Foto: Adobe Stock

- W celu podnoszenia jakości i poprawy warunków pracy oraz zaspokajania potrzeb pracowników w naszej firmie przełożeni chcieliby mieć możliwość uzyskiwania od odchodzącego pracownika informacji na temat powodów jego decyzji. Na tej podstawie chcą zidentyfikować obszary wymagające poprawy. Zastanawiamy się, czy dopuszczalne jest pozyskiwanie takich informacji od pracownika oraz czy przetwarzanie takich danych pracowników można oprzeć na przesłance z art. 6 ust. 1 lit. f RODO?

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Technika kontra ochrona
Kadry i Płace
Umowa cywilnoprawna czy etat? Lepiej sprawdzić umowy, zanim zrobi to inspekcja
Kadry i Płace
Pracodawca ma prawo reagować na nielojalne zachowania pracownika
Kadry i Płace
Kiedy różnice w płacach są dopuszczalne?
Kadry i Płace
Nowe technologie ułatwiają prowadzenie ewidencji
Reklama
Reklama
Reklama