Reklama

Czy pracodawca może pytać pracowników o powody odejścia z pracy?

Zanim pracodawca zacznie zbierać od pracowników informacje o przyczynach rezygnacji z pracy w jego zakładzie, powinien przeprowadzić tzw. test równowagi. Musi przy tym pamiętać, że podstawowe prawa i wolności podmiotu danych mają charakter nadrzędny wobec prawnie uzasadnionych interesów administratora.

Publikacja: 12.01.2022 13:58

Czy pracodawca może pytać pracowników o powody odejścia z pracy?

Foto: Adobe Stock

- W celu podnoszenia jakości i poprawy warunków pracy oraz zaspokajania potrzeb pracowników w naszej firmie przełożeni chcieliby mieć możliwość uzyskiwania od odchodzącego pracownika informacji na temat powodów jego decyzji. Na tej podstawie chcą zidentyfikować obszary wymagające poprawy. Zastanawiamy się, czy dopuszczalne jest pozyskiwanie takich informacji od pracownika oraz czy przetwarzanie takich danych pracowników można oprzeć na przesłance z art. 6 ust. 1 lit. f RODO?

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Zadaniowy czas pracy – wolność czy pułapka
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Kadry i Płace
Jak uchwała SN o ochronie przedemerytalnej zmieni politykę zatrudnienia?
Kadry i Płace
Jak ukarać za naruszenie dyscypliny pracy?
Kadry i Płace
Zadaniowy system pracy. Ze względu na święta firma musi zmniejszyć część obowiązków
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Kadry i Płace
Wpłaty do PPK naliczone przed śmiercią uczestnika trzeba przekazać do instytucji finansowej
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama