Czy pracodawca może pytać pracowników o powody odejścia z pracy?

Zanim pracodawca zacznie zbierać od pracowników informacje o przyczynach rezygnacji z pracy w jego zakładzie, powinien przeprowadzić tzw. test równowagi. Musi przy tym pamiętać, że podstawowe prawa i wolności podmiotu danych mają charakter nadrzędny wobec prawnie uzasadnionych interesów administratora.

Publikacja: 12.01.2022 13:58

Czy pracodawca może pytać pracowników o powody odejścia z pracy?

Foto: Adobe Stock

- W celu podnoszenia jakości i poprawy warunków pracy oraz zaspokajania potrzeb pracowników w naszej firmie przełożeni chcieliby mieć możliwość uzyskiwania od odchodzącego pracownika informacji na temat powodów jego decyzji. Na tej podstawie chcą zidentyfikować obszary wymagające poprawy. Zastanawiamy się, czy dopuszczalne jest pozyskiwanie takich informacji od pracownika oraz czy przetwarzanie takich danych pracowników można oprzeć na przesłance z art. 6 ust. 1 lit. f RODO?

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Tarcza okazuje się czasem skuteczną bronią
Kadry i Płace
Sygnalista czy jednak aferzysta? Pracownicy nadużywają przepisów.
Kadry i Płace
Od czerwca duże zmiany na rynku pracy. Co się zmienia dla firm i zatrudnionych?
Kadry i Płace
Zwolniony związkowiec nie zawsze wróci do pracy - ważny wyrok sądu
Kadry i Płace
Jak bronić się przed roszczeniami pracowników?
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Może być w piżamie, byle na trzeźwo
Kadry i Płace
Czy zespół Rafała Brzoski ułatwi rozliczenia z ZUS?