„Do dnia 30 kwietnia 2022 r. nakazuje się zakrywanie, przy pomocy maseczki, ust i nosa w budynkach, w których jest prowadzona działalność lecznicza, oraz w aptekach”. Do nałożenia takiego obowiązku ogranicza się najnowsze rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii z 25 marca 2022 r. Oznacza to, że po długiej, ponad 24-miesięcznej ewolucji obowiązków pracodawców, od 28 marca 2022 r. zniesione zostały szczególne wymogi w zakresie organizacji miejsc pracy celem przeciwdziałania pandemii COVID-19. Nie istnieje już prawny obowiązek zapewniania osobom zatrudnionym rękawiczek jednorazowych, środków do dezynfekcji rąk, organizacji miejsca pracy przy zachowaniu min. 1,5 m odległości pomiędzy poszczególnymi stanowiskami, jak też zakrywania ust i nosa w miejscach ogólnodostępnych. Jednak czy oznacza to, że od 28 marca 2022 r. pracodawcy nie mogą już w żaden sposób zadbać o zdrowie i bezpieczeństwo swojej kadry w tym zakresie?