Pracownik zdalny także ma prawo do bycia offline

Po zakończonej pracy zatrudniony nie ma obowiązku odbierania telefonów ani e-maili od pracodawcy. Dotyczy to tak pracowników stacjonarnych, jak i wykonujących obowiązki na odległość.

Publikacja: 10.08.2022 20:40

Pracownik zdalny także ma prawo do bycia offline

Foto: Adobe Stock

- Czy pracownik wykonujący pracę zdalną ma obowiązek odbierania telefonów i e-maili po godzinach pracy, w czasie wolnym od pracy, a także w trakcie urlopu wypoczynkowego? – pyta czytelnik.

Pracownik po zakończonej pracy nie ma obowiązku odbierania telefonów ani poczty elektronicznej od pracodawcy. Chyba że pełni dyżur na podstawie art. 1515 kodeksu pracy. Wówczas pracodawca może go zobowiązać do pozostawania poza normalnymi godzinami pracy w gotowości do wykonywania pracy wynikającej z umowy o pracę w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym przez pracodawcę.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Szykujemy się do lata
Kadry i Płace
Więcej swobody w letnim grafiku – ruchomy rozkład czasu pracy
Kadry i Płace
Czy szef ma prawo zmusić pracownika do urlopu?
Kadry i Płace
Przed odwołaniem z urlopu lepiej przeliczyć koszty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Kadry i Płace
Organizacje związkowe muszą policzyć swoich członków