Reklama
Rozwiń

Pracownik zdalny także ma prawo do bycia offline

Po zakończonej pracy zatrudniony nie ma obowiązku odbierania telefonów ani e-maili od pracodawcy. Dotyczy to tak pracowników stacjonarnych, jak i wykonujących obowiązki na odległość.

Publikacja: 10.08.2022 20:40

Pracownik zdalny także ma prawo do bycia offline

Foto: Adobe Stock

- Czy pracownik wykonujący pracę zdalną ma obowiązek odbierania telefonów i e-maili po godzinach pracy, w czasie wolnym od pracy, a także w trakcie urlopu wypoczynkowego? – pyta czytelnik.

Pracownik po zakończonej pracy nie ma obowiązku odbierania telefonów ani poczty elektronicznej od pracodawcy. Chyba że pełni dyżur na podstawie art. 1515 kodeksu pracy. Wówczas pracodawca może go zobowiązać do pozostawania poza normalnymi godzinami pracy w gotowości do wykonywania pracy wynikającej z umowy o pracę w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym przez pracodawcę.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Outsourcowanie pracowników spoza UE. Istotne, choć niezdefiniowane w przepisach
Kadry i Płace
Jeszcze w tym roku będą ważne zmiany w rekrutacji pracowników
Kadry i Płace
Czy urlop bezpłatny zawsze powoduje zawieszenie stosunku pracy?
Kadry i Płace
W trójkącie umów liczą się korzyści pracodawcy
Kadry i Płace
Od kiedy biegnie termin na dyscyplinarkę?