Reklama
Rozwiń

Pracownik zdalny także ma prawo do bycia offline

Po zakończonej pracy zatrudniony nie ma obowiązku odbierania telefonów ani e-maili od pracodawcy. Dotyczy to tak pracowników stacjonarnych, jak i wykonujących obowiązki na odległość.

Publikacja: 10.08.2022 20:40

Pracownik zdalny także ma prawo do bycia offline

Foto: Adobe Stock

- Czy pracownik wykonujący pracę zdalną ma obowiązek odbierania telefonów i e-maili po godzinach pracy, w czasie wolnym od pracy, a także w trakcie urlopu wypoczynkowego? – pyta czytelnik.

Pracownik po zakończonej pracy nie ma obowiązku odbierania telefonów ani poczty elektronicznej od pracodawcy. Chyba że pełni dyżur na podstawie art. 1515 kodeksu pracy. Wówczas pracodawca może go zobowiązać do pozostawania poza normalnymi godzinami pracy w gotowości do wykonywania pracy wynikającej z umowy o pracę w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym przez pracodawcę.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Wyjazd wyjazdowi nierówny
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Kadry i Płace
O czym należy pamiętać, zatrudniając młodocianych w wakacje?
Kadry i Płace
Jakie są korzyści z ugody z pracownikiem, który wyrządził firmie szkodę?
Kadry i Płace
Urlop u nowego szefa nie zawsze z czystą kartą
Kadry i Płace
Pracownik w trasie – kto za co płaci? Kiedy trzeba odprowadzić składki?