Reklama
Rozwiń
Reklama

Pracownik zdalny także ma prawo do bycia offline

Po zakończonej pracy zatrudniony nie ma obowiązku odbierania telefonów ani e-maili od pracodawcy. Dotyczy to tak pracowników stacjonarnych, jak i wykonujących obowiązki na odległość.

Publikacja: 10.08.2022 20:40

Pracownik zdalny także ma prawo do bycia offline

Foto: Adobe Stock

- Czy pracownik wykonujący pracę zdalną ma obowiązek odbierania telefonów i e-maili po godzinach pracy, w czasie wolnym od pracy, a także w trakcie urlopu wypoczynkowego? – pyta czytelnik.

Pracownik po zakończonej pracy nie ma obowiązku odbierania telefonów ani poczty elektronicznej od pracodawcy. Chyba że pełni dyżur na podstawie art. 1515 kodeksu pracy. Wówczas pracodawca może go zobowiązać do pozostawania poza normalnymi godzinami pracy w gotowości do wykonywania pracy wynikającej z umowy o pracę w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym przez pracodawcę.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Lawina korekt w ZUS i urzędach skarbowych
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Kadry i Płace
ZUS: Liczy się miejsce świadczenia usług
Kadry i Płace
Czy regulacje nadążają za nową kulturą zatrudnienia?
Kadry i Płace
Niesprawiedliwe pomijanie przy awansie to nie zawsze dyskryminacja
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Odpowiada pracownik i pracodawca, nie AI
Reklama
Reklama
Reklama