Aktualizacja: 12.07.2025 18:45 Publikacja: 20.07.2023 07:12
Foto: Adobe Stock
Często polegamy na powszechnym, błędnym przekonaniu, że wykonując dwie lub więcej czynności jednocześnie zwiększamy naszą efektywność i wykonujemy więcej zadań w tym samym czasie. Jednak prawda jest taka, że nie jest to możliwe. Zamiast wykonywać zadania efektywnie, przeskakujemy między czynnościami. Za każdym razem, gdy dokonujemy zmiany, tracimy czas i energię na przełączanie się, a wydajność spada. W praktyce wykonywanie wielu zadań jednocześnie prowadzi do odwrotnych skutków niż oczekiwane – wzrasta tendencja do popełniania błędów, zapominania oraz zwiększa się ryzyko dla naszego bezpieczeństwa.
Granica między tym, co stanowi wykonywanie zwykłych obowiązków pracowniczych a podróżą służbową, bywa płynna.
Uczniowie w wakacje mogą pracować. Należy jednak pamiętać o specjalnych wymogach związanych z zatrudnieniem osób...
Gdy pracownik wyrządził szkodę swemu pracodawcy, nie zawsze konieczne jest dochodzenie zapłaty odszkodowania prz...
Zmiany formy organizacyjnej pracodawców, przejęcia i łączenia spółek skutkują tym, że pracownik może mieć możliw...
Tylko podróż służbowa spełniająca warunki z kodeksu pracy pozwala na wypłatę diet oraz zwrotu kosztów z zastosow...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas