Aktualizacja: 06.07.2025 00:33 Publikacja: 30.11.2023 02:00
Foto: Adobe Stock
Polski Fundusz Rozwoju S.A. (PFR) ma obowiązek sprawdzać, czy podmiot zatrudniający uruchomił pracowniczy plan kapitałowy. PFR otrzymuje od ZUS co kwartał informacje o płatnikach, którzy zadeklarowali składki na obowiązkowe ubezpieczenia emerytalne i rentowe za osoby zatrudnione, a następnie weryfikuje, czy widnieją oni w prowadzonej przez niego ewidencji PPK. Jeżeli z tej weryfikacji wynika, że podmiot zatrudniający nie dopełnił obowiązku zawarcia umowy o zarządzanie PPK, PFR wzywa go do zawarcia tej umowy z funduszem zdefiniowanej daty zarządzanym przez wyznaczoną instytucję finansową (PFR TFI S.A.) w terminie 30 dni od otrzymania wezwania albo do przekazania informacji o zawarciu umowy o zarządzanie PPK z inną instytucją finansową. Poniżej odpowiadamy na pytania pracodawców dotyczące tych zagadnień.
Możliwość wykonywania pracy na rzecz osoby trzeciej (outsourcing) przez cudzoziemca zależy od modelu współpracy.
Wbrew zapowiedziom ws. zmian w zatrudnianiu pracowników, pracodawcy nie będą musieli podawać informacji o wynagr...
Urlopy bezpłatne powodują zawieszenie stosunku pracy w obszarze obowiązków pracowniczych, jednak nie następuje t...
Zakres obowiązków i miejsce wykonywania pracy przy rozszerzeniu stosunku pracy mogą się różnić - orzekł Sąd Najw...
Bieg miesięcznego terminu rozpoczyna się dopiero od chwili, w której pracodawca uzyskał wiarygodne informacje, u...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas