Aktualizacja: 05.06.2025 22:49 Publikacja: 30.11.2023 02:00
Foto: Adobe Stock
Polski Fundusz Rozwoju S.A. (PFR) ma obowiązek sprawdzać, czy podmiot zatrudniający uruchomił pracowniczy plan kapitałowy. PFR otrzymuje od ZUS co kwartał informacje o płatnikach, którzy zadeklarowali składki na obowiązkowe ubezpieczenia emerytalne i rentowe za osoby zatrudnione, a następnie weryfikuje, czy widnieją oni w prowadzonej przez niego ewidencji PPK. Jeżeli z tej weryfikacji wynika, że podmiot zatrudniający nie dopełnił obowiązku zawarcia umowy o zarządzanie PPK, PFR wzywa go do zawarcia tej umowy z funduszem zdefiniowanej daty zarządzanym przez wyznaczoną instytucję finansową (PFR TFI S.A.) w terminie 30 dni od otrzymania wezwania albo do przekazania informacji o zawarciu umowy o zarządzanie PPK z inną instytucją finansową. Poniżej odpowiadamy na pytania pracodawców dotyczące tych zagadnień.
Część związków zawodowych potrafi być partnerem dialogu. Inne przyjmują postawę konfrontacyjną i współpraca z ni...
Browary Warszawskie i wrocławska Kępa Mieszczańska to propozycja Echo Group dla inwestorów zainteresowanych wykończonymi mieszkaniami w prestiżowych lokalizacjach, gotowymi do zarabiania od zaraz.
Aby zdobyć niebieską kratę, cudzoziemiec może przedstawić krótszą niż dotychczas umowę, zawartą z pracodawcą. Ła...
W wielu firmach relacje ze związkami zawodowymi funkcjonują na podstawie nieformalnych ustaleń, dawnych przyzwyc...
Przez pierwsze pięć dni niezdolności do pracy spowodowanej nadużyciem alkoholu, pracownik nie otrzyma zasiłku. K...
Sąd pracy nie ma prawa badać, czy decyzja o likwidacji stanowiska była racjonalna. To pracodawca decyduje, jak z...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas