Aktualizacja: 17.06.2025 10:03 Publikacja: 30.11.2023 02:00
Foto: Adobe Stock
Polski Fundusz Rozwoju S.A. (PFR) ma obowiązek sprawdzać, czy podmiot zatrudniający uruchomił pracowniczy plan kapitałowy. PFR otrzymuje od ZUS co kwartał informacje o płatnikach, którzy zadeklarowali składki na obowiązkowe ubezpieczenia emerytalne i rentowe za osoby zatrudnione, a następnie weryfikuje, czy widnieją oni w prowadzonej przez niego ewidencji PPK. Jeżeli z tej weryfikacji wynika, że podmiot zatrudniający nie dopełnił obowiązku zawarcia umowy o zarządzanie PPK, PFR wzywa go do zawarcia tej umowy z funduszem zdefiniowanej daty zarządzanym przez wyznaczoną instytucję finansową (PFR TFI S.A.) w terminie 30 dni od otrzymania wezwania albo do przekazania informacji o zawarciu umowy o zarządzanie PPK z inną instytucją finansową. Poniżej odpowiadamy na pytania pracodawców dotyczące tych zagadnień.
Sezon urlopowy to często wyzwanie dla działów kadr. Ustalenie planu urlopów tak, by zachować ciągłość pracy, byw...
Aby ruchomy rozkład czasu pracy stanowił realny benefit, pracodawcy powinni ustalić przedział godzin, w jakim pr...
Pracodawca nie może wysłać pracownika na urlop wypoczynkowy wbrew jego woli. Wyjątki są nieliczne i ściśle okreś...
Odwołanie z urlopu może być kosztowne. Firma, która coroczne uzgodnienia dotyczące terminów urlopów traktuje jak...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Do 10. lipca związki zawodowe powinny przekazać pracodawcy informację o liczbie swoich członków. Od tego zależą...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas