Reklama
Rozwiń
Reklama

Za decyzje AI odpowiedzialność może ponieść pracodawca

Do czasu uregulowania ram prawnych dla korzystania ze sztucznej inteligencji należy ją traktować jak narzędzie. Odpowiedzialność za ewentualne błędy czy nieprawidłowości w działaniu algorytmów AI może więc ponieść z niej korzystający, w tym pracodawca.

Publikacja: 18.01.2024 02:00

Za decyzje AI odpowiedzialność może ponieść pracodawca

Foto: AdobeStock

Sztuczna inteligencja (AI) otacza nas praktycznie z każdej strony. Można powiedzieć, że znajdujemy się dopiero na początku technologicznej ery. Ale czy jesteśmy gotowi na konsekwencje decyzji podejmowanych przez algorytm? Jak świat technologii i decyzje podejmowane przez sztuczną inteligencję wpływają na odpowiedzialność pracodawców? Czy era technologiczna zmieniła zasady gry dla liderów biznesu?

W miarę postępu technologicznego sztuczna inteligencja zyskuje zdolność do podejmowania coraz bardziej złożonych decyzji w miejscu pracy. Staje się nieodłącznym partnerem w procesie decyzyjnym od automatyzacji rutynowych zadań po zaawansowane analizy danych.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Odpowiada pracownik i pracodawca, nie AI
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Kadry i Płace
Ostatni dzwonek, by skorzystać z wakacji składkowych
Kadry i Płace
AI w rękach pracowników – szansa czy ryzyko dla pracodawców?
Kadry i Płace
UOKiK nakłada sankcje za zmowy pracodawców
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Kadry i Płace
Cybermobbing – nowe wyzwanie dla pracodawców
Reklama
Reklama
Reklama