Za decyzje AI odpowiedzialność może ponieść pracodawca

Do czasu uregulowania ram prawnych dla korzystania ze sztucznej inteligencji należy ją traktować jak narzędzie. Odpowiedzialność za ewentualne błędy czy nieprawidłowości w działaniu algorytmów AI może więc ponieść z niej korzystający, w tym pracodawca.

Publikacja: 18.01.2024 02:00

Za decyzje AI odpowiedzialność może ponieść pracodawca

Foto: AdobeStock

Sztuczna inteligencja (AI) otacza nas praktycznie z każdej strony. Można powiedzieć, że znajdujemy się dopiero na początku technologicznej ery. Ale czy jesteśmy gotowi na konsekwencje decyzji podejmowanych przez algorytm? Jak świat technologii i decyzje podejmowane przez sztuczną inteligencję wpływają na odpowiedzialność pracodawców? Czy era technologiczna zmieniła zasady gry dla liderów biznesu?

W miarę postępu technologicznego sztuczna inteligencja zyskuje zdolność do podejmowania coraz bardziej złożonych decyzji w miejscu pracy. Staje się nieodłącznym partnerem w procesie decyzyjnym od automatyzacji rutynowych zadań po zaawansowane analizy danych.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Przyzwolenie na pracę po godzinach
Kadry i Płace
Sobota przy biurku, niedziela z laptopem. Jak zrekompensować pracę w dni wolne?
Kadry i Płace
Jak oddać wolne za święto wypadające w sobotę?
Kadry i Płace
Kiedy ZUS może zakwestionować wysokość pensji pracownika?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Kadry i Płace
Jak rozpocząć współpracę z freelancerem?