Czy pracownik zdalny na pewno dostanie dodatkowy monitor?

Wbrew stanowisku PIP, nie ma podstaw, by traktować wymóg wyposażenia stanowiska pracy w dodatkowy monitor inaczej niż pozostałe wymogi dotyczące stanowiska pracy, za które w przypadku pracy zdalnej odpowiada pracownik.

Publikacja: 22.02.2024 02:00

Czy pracownik zdalny na pewno dostanie dodatkowy monitor?

Foto: Adobe Stock

Wraz z wejściem w życie 17 listopada 2023 r. zmian w rozporządzeniu ministra pracy i polityki socjalnej z 1 grudnia 1998 r. sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe (dalej: rozporządzenie) pojawiły się wątpliwości co do jego stosowania do pracowników zdalnych.

Praca zdalna z laptopem a dodatkowy monitor

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Granica między zdalnym a zagranicznym
Kadry i Płace
Co oznacza dla pracodawców i pracowników równość płac?
Kadry i Płace
Na co zwrócić uwagę, wykazując przychody pracującego emeryta lub rencisty?
Kadry i Płace
Praca w gospodarstwie rolnym wydłuża staż pracy
Kadry i Płace
Praca zdalna cudzoziemców w Polsce: nieprecyzyjne przepisy, realne zagrożenia