Reklama

Sztywne normy nie zablokują szkolenia osób niepełnosprawnych

Pracownik o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności może podnosić kwalifikacje zawodowe z inicjatywy lub za zgodą pracodawcy. Czasu tej nauki nie wlicza się do czasu pracy.

Publikacja: 11.04.2024 04:30

Sztywne normy nie zablokują szkolenia osób niepełnosprawnych

Foto: Adobe Stock

- W związku z ostatnią nowelizacją kodeksu pracy, która wprowadziła obowiązek zaliczania szkoleń do czasu pracy, pojawił się problem w mojej firmie. Dotyczy osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności, których czas pracy nie może przekraczać siedmiu godzin na dobę oraz 35 godzin tygodniowo. Nie wiem, czy mogę wysłać takiego pracownika na szkolenie, skoro osoby niepełnosprawnej nie wolno zatrudniać w godzinach nadliczbowych. Szkolenie, na które chciałem skierować pracownika, trwa osiem godzin. Czy mogę skierować pracownika na szkolenie, uznając, że jest to działanie na jego korzyść? Pozyska on bowiem dodatkowe umiejętności. Czy muszę zapisy prawa traktować dosłownie, co oznacza brak szkolenia dla osoby zaliczonej do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Sygnaliści w erze AI – nadchodzi nowa odsłona whistleblowingu
Kadry i Płace
Paulina Szewioła: Rok pod znakiem obowiązków
Kadry i Płace
Porażka pilotażu skróconego czasu pracy. Same publiczne podmioty i bez regulacji prawnych
Kadry i Płace
Delegacja prywatnym samochodem pracownika. Co trzeba wiedzieć?
Kadry i Płace
Grudzień to najlepszy moment na przegląd polityk kadrowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama