Reklama

Joanna Kalinowska: Nie zawsze zwycięży dobro zakładu pracy

Lojalność wobec firmy może przegrać z wizją weekendu na plaży, ale też ze zniechęcającym systemem zgłoszeń naruszeń

Publikacja: 02.05.2024 04:30

Joanna Kalinowska: Nie zawsze zwycięży dobro zakładu pracy

Foto: Adobe Stock

Niedawno pisaliśmy o pomysłach pracowników na zapewnienie sobie długich wolnych weekendów. W czasie majówki czy w okolicach Bożego Ciała szefowie mierzą się z licznymi wnioskami o urlop na żądanie, ale widoczny jest też wysyp zwolnień lekarskich. Jak się jednak okazuje, zatrudnieni znaleźli kolejny sposób na przedłużenie weekendów. Na popularności zyskuje odbieranie wolnego od pracy związane z oddawaniem krwi, szczególnie od czasu, gdy jego wymiar zwiększono do dwóch dni. Co dziwne, dotychczasowe skąpe orzecznictwo wskazuje na zero-jedynkowe podejście sądów – wynika z niego, że pracodawca nie ma tu nic do powiedzenia. Czy jednak słusznie? Czy pracownik może stawiać szefa pod przysłowiową ścianą, nie zważając na potrzeby firmy i zagrożenie jej interesów? Prawnicy mają uzasadnione wątpliwości.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Zadaniowy czas pracy – wolność czy pułapka
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Kadry i Płace
Jak uchwała SN o ochronie przedemerytalnej zmieni politykę zatrudnienia?
Kadry i Płace
Jak ukarać za naruszenie dyscypliny pracy?
Kadry i Płace
Zadaniowy system pracy. Ze względu na święta firma musi zmniejszyć część obowiązków
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Kadry i Płace
Wpłaty do PPK naliczone przed śmiercią uczestnika trzeba przekazać do instytucji finansowej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama