Występowanie mobbingu - uczucia pracownika nie są podstawą

Działania i zachowania cechujące mobbing mogą być bardzo różnorodne. Jednak samo poczucie pracownika, że podejmowane wobec niego działania i zachowania mają charakter mobbingu, nie są wystarczającą podstawą do stwierdzenia, że rzeczywiście on występuje.

Publikacja: 22.08.2024 04:30

Występowanie mobbingu - uczucia pracownika nie są podstawą

Foto: Adobe Stock

Tak orzekł Sąd Najwyższy w postanowieniu z 14 lutego 2024 r. (II PSK 11/23).

Pracownica szkoły twierdziła, że padła ofiarą mobbingu ze strony dyrektora placówki, w której była zatrudniona. Wskazywała na liczne zachowania przełożonego, które w jej ocenie miały stanowić przejaw mobbingu, a także podnosiła, iż w ich wyniku doznała rozstroju zdrowia.

Pozostało 94% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Kadry i Płace
Jakie są zasady i limity zatrudniania na czas określony?
Kadry i Płace
Czy ZUS może prowadzić kontrolę bez limitów?
Kadry i Płace
Zwolnienia grupowe. Komu przysługuje ochrona? Komu należy się odprawa?
Kadry i Płace
Kiedy kierownik ma prawo do wynagrodzenia za pracę nadliczbową?
Kadry i Płace
Czy pracodawca może się wycofać z umowy o zakazie konkurencji?
Kadry i Płace
Czy rutynowe szkolenie BHP uchroni szefa przed odpowiedzialnością?