Reklama
Rozwiń
Reklama

Co zrobić, gdy ustawa o ochronie sygnalistów krzyżuje się z innymi regulacjami?

Wielu przedsiębiorców posiada procedury zgłaszania naruszeń prawa, których wdrożenia wymagają obecne przepisy. Czy obowiązki związane z ochroną sygnalistów mogą realizować w ramach istniejących już procesów i systemów? Czy powinni tworzyć odrębne, dedykowane kanały zgłaszania i obsługi zgłoszeń? A może je zintegrować?

Publikacja: 05.09.2024 04:30

Co zrobić, gdy ustawa o ochronie sygnalistów krzyżuje się z innymi regulacjami?

Foto: Adobe Stock

Ustawa o ochronie sygnalistów w zakresie, w jakim nakłada obowiązek ustanowienia wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych, wejdzie w życie 25 września 2024 r. Adresatami tego obowiązku są podmioty, na rzecz których pracę zarobkową wykonuje co najmniej 50 osób (niezależnie od podstawy zatrudnienia), a także podmioty działające w niektórych, określonych sektorach (np. w sektorze finansowym). Część z nich już dziś jest adresatem wymogów określonych w przepisach dotychczasowych, które zobowiązują do posiadania odpowiednich procedur zgłaszania naruszeń prawa.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Czy czeka nas fala zwolnień?
Kadry i Płace
Zawieszenie uprawnień odbiera pracownikom świadczenia, ale chroni ich miejsca pracy
Kadry i Płace
Jak zgodnie z prawem planować i rozliczać pracę pod koniec roku?
Kadry i Płace
Sąd przywraca do pracy na poprzednim stanowisku
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Kadry i Płace
Kto od stycznia będzie mógł skorzystać z dłuższego urlopu?
Opinie Ekonomiczne
USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama