Reklama
Rozwiń

Pandemia nie ułatwi likwidacji firmy

Upadłość lub likwidacja pracodawcy nie powoduje automatycznie rozwiązania umów o pracę, ale znacznie je ułatwia. Wobec zwalnianych osób trzeba jednak dochować formalności i się z nimi odpowiednio rozliczyć.

Aktualizacja: 24.01.2021 07:21 Publikacja: 24.01.2021 00:01

Zwolnienia grupowe

Zwolnienia grupowe

Foto: Adobe Stock

Pracodawca w likwidacji lub upadłości powinien rozwiązać umowy zgodnie z zasadami określonymi w kodeksie pracy – na podstawie porozumienia stron albo w drodze wypowiedzenia. Porozumienie powinno regulować termin rozwiązania umowy o pracę. Natomiast w wypowiedzeniu należy wskazać okres wypowiedzenia, zawrzeć pouczenie o prawie odwołania do sądu pracy, a przede wszystkim wskazać przyczynę rozwiązania umowy. Co do zasady ta przyczyna będzie wynikać z faktu likwidacji pracodawcy lub jego upadłości.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Outsourcowanie pracowników spoza UE. Istotne, choć niezdefiniowane w przepisach
Kadry i Płace
Jeszcze w tym roku będą ważne zmiany w rekrutacji pracowników
Kadry i Płace
Czy urlop bezpłatny zawsze powoduje zawieszenie stosunku pracy?
Kadry i Płace
W trójkącie umów liczą się korzyści pracodawcy
Kadry i Płace
Od kiedy biegnie termin na dyscyplinarkę?