Wyzwania dla nowych graczy na rynku medialnym

Od 1 lipca 2020 r. dostawcy usług VOD muszą przekazywać do Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej 1,5 proc. osiąganych w Polsce przychodów z tytułu opłat abonamentowych. Czekają ich też inne zmiany.

Publikacja: 01.07.2020 15:45

Wyzwania dla nowych graczy na rynku medialnym

Foto: AdobeStock

Kolejna ustawa mająca zwalczać negatywne skutki dla polskiej gospodarki wywołane wirusem COVID-19 – tzw. tarcza 3.0, wprowadziła m.in. przepis w ustawie o kinematografii poszerzający katalog podmiotów zobowiązanych do opłat na rzecz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej (PISF). Tym razem m.in. do nadawców TV i podmiotów prowadzących kina dołączyły podmioty dostarczające filmy i programy TV w systemie VOD (video on-demand). Chodzi o – niewątpliwie doceniane w czasach wymuszonej izolacji – platformy takie jak Netflix, HBO GO, Player.pl czy Ipla, gdzie użytkownik sam decyduje, co i kiedy chce oglądać. Dostawcy usług VOD muszą od 1 lipca 2020 r. przekazywać na PISF 1,5 proc. osiąganych w Polsce przychodów z tytułu opłat abonamentowych, aby – jak inni gracze na rynku medialnym – wspierać rozwój rodzimej kinematografii.

Pozostało 91% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Kadry i Płace
Czy brak odzewu w procesie rekrutacji to dyskryminacja?
Kadry i Płace
Zakaz handlu w niedzielę i święta. Kogo obowiązuje i co grozi za jego łamanie?
Kadry i Płace
Jak łączenie urlopu rodzicielskiego z pracą wpływa na uprawnienia pracownicze?
Kadry i Płace
Czy firmy muszą rozpatrywać zgłoszenia anonimowe sygnalistów?
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Kadry i Płace
Joanna Kalinowska: Sygnaliści - kiedy godzina zero? Od kiedy można zgłaszać nieprawidłowości?