Reklama

Wyzwania dla nowych graczy na rynku medialnym

Od 1 lipca 2020 r. dostawcy usług VOD muszą przekazywać do Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej 1,5 proc. osiąganych w Polsce przychodów z tytułu opłat abonamentowych. Czekają ich też inne zmiany.

Publikacja: 01.07.2020 15:45

Wyzwania dla nowych graczy na rynku medialnym

Foto: AdobeStock

Kolejna ustawa mająca zwalczać negatywne skutki dla polskiej gospodarki wywołane wirusem COVID-19 – tzw. tarcza 3.0, wprowadziła m.in. przepis w ustawie o kinematografii poszerzający katalog podmiotów zobowiązanych do opłat na rzecz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej (PISF). Tym razem m.in. do nadawców TV i podmiotów prowadzących kina dołączyły podmioty dostarczające filmy i programy TV w systemie VOD (video on-demand). Chodzi o – niewątpliwie doceniane w czasach wymuszonej izolacji – platformy takie jak Netflix, HBO GO, Player.pl czy Ipla, gdzie użytkownik sam decyduje, co i kiedy chce oglądać. Dostawcy usług VOD muszą od 1 lipca 2020 r. przekazywać na PISF 1,5 proc. osiąganych w Polsce przychodów z tytułu opłat abonamentowych, aby – jak inni gracze na rynku medialnym – wspierać rozwój rodzimej kinematografii.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Jakie uprawnienia w pracy ma krwiodawca? Ile dni wolnego?
Reklama
Kadry i Płace
Jak rozwiązać umowę o pracę podczas pracy zdalnej?
Kadry i Płace
Czas pracy na część etatu – jak planować grafik zgodnie z przepisami?
Kadry i Płace
Premia frekwencyjna – sposób na lojalność pracowników czy kosztowna pułapka?
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Kadry i Płace
Rozstania za porozumieniem stron nie są łatwe. Jak uniknąć szantażu i sądu?
Reklama
Reklama
Reklama