Aktualizacja: 01.04.2020 15:50 Publikacja: 01.04.2020 17:00
Foto: AdobeStock
Zasady tworzenia i funkcjonowania pracowniczych planów kapitałowych (PPK) reguluje ustawa z 4 października 2018 r. (DzU poz. 2215 ze zm.). Celem jej wprowadzenia jest umożliwienie pracownikom oszczędzania pieniędzy na emeryturę, z dopłatą ze strony pracodawcy i państwa.
Ustawa zakłada możliwość wypłaty zaoszczędzonych w ten sposób środków po osiągnięciu przez pracownika 60. roku życia. Biorąc pod uwagę, że jest to dość odległy termin, wielu pracowników do tego czasu z pewnością zmieni pracodawcę. Rodzi się pytanie, co stanie się z pieniędzmi, które pracownik zaoszczędził?
Granica między tym, co stanowi wykonywanie zwykłych obowiązków pracowniczych a podróżą służbową, bywa płynna.
Uczniowie w wakacje mogą pracować. Należy jednak pamiętać o specjalnych wymogach związanych z zatrudnieniem osób...
Gdy pracownik wyrządził szkodę swemu pracodawcy, nie zawsze konieczne jest dochodzenie zapłaty odszkodowania prz...
Zmiany formy organizacyjnej pracodawców, przejęcia i łączenia spółek skutkują tym, że pracownik może mieć możliw...
Tylko podróż służbowa spełniająca warunki z kodeksu pracy pozwala na wypłatę diet oraz zwrotu kosztów z zastosow...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas