Aktualizacja: 01.02.2020 22:00 Publikacja: 01.02.2020 00:01
Foto: Adobe Stock
Część pracodawców wykorzystuje wizerunki swoich pracowników – utrwalone podczas spotkań z klientami, wyjazdów integracyjnych czy dni otwartych – w ramach swoich wewnętrznych publikacji, takich jak intranet czy gazetka zakładowa. Pojawia się pytanie o legalność tego typu praktyk.
Przesłanką legalizującą przetwarzanie wizerunku pracownika może być art. 6 ust. 1 lit. f rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (DzUrz UE L z 2016 r. Nr 119, s. 1 ze zm.; dalej: RODO), czyli niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią. W przypadku ustalenia, że interesy podmiotu danych lub też jego podstawowe prawa i wolności mają charakter nadrzędny nad prawnie uzasadnionym interesem administratora, przetwarzanie danych w oparciu o wskazany przepis nie będzie dozwolone.
Ustalenie zadań, których wykonanie w normalnym czasie pracy jest niemożliwe, jest równoznaczne ze zleceniem prac...
Wprowadzenie zadaniowego czasu pracy może być korzystne i dla pracodawcy, i dla pracowników. Konieczne jest jedn...
Redukcja tygodniowego wymiaru pracy do 35 godzin może pociągać za sobą konieczność renegocjacji układów zbiorowy...
Zastosowanie umowy zlecenia nie może być sposobem na obejście przepisów kodeksu pracy, m.in. dotyczących wypłaty...
Skutkiem śmierci etatowca jest wygaśnięcie stosunku pracy. Zdarzenie pociąga za sobą konieczność rozliczenia się...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas