Reklama

Meandry fundacji rodzinnej

Pomimo staranności ustawodawcy, liczne niuanse interpretacyjne związane z fundacją rodzinną pozostają niewyjaśnione – to praktyka weryfikuje dziś to, czego nie dopowiedziały przepisy.

Publikacja: 24.04.2025 00:00

Meandry fundacji rodzinnej

Foto: Adobe Stock

22 maja 2025 r. miną dokładnie dwa lata, odkąd wprowadzono fundację rodzinną do polskiego systemu prawnego. Instytucja ta cieszy się powodzeniem wśród osób chcących zapewnić bezproblemową sukcesję biznesu. Utrzymanie sukcesu tej instytucji zależeć będzie przede wszystkim od zachowania atrakcyjności podatkowej fundacji rodzinnej, jak również od jej atrakcyjności operacyjnej. Znaczenie dla tej ostatniej ma przede wszystkim treść statutu fundacji rodzinnej.

Przyszli fundatorzy, określając statut, powinni mieć na uwadze te kwestie, które nie są wprost uregulowane w ustawie. Istotne również jest posiadanie wiedzy o wymogach stawianych przy rejestracji fundacji rodzinnej, a które to wymogi są czasem niespójne z tym, jak wygląda rejestracja innych osób prawnych.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Nawigator prawny Poradnik
Jak pozbyć się kłopotliwego wspólnika ze spółki kapitałowej?
Nawigator prawny Poradnik
Wytyczne OECD – niewiążący dokument czy już źródło prawa?
Nawigator prawny Poradnik
Opodatkowanie wynagrodzenia za zarządzanie ASI
Nawigator prawny Poradnik
Czy wpłata Blik w bankomacie może stanowić nieautoryzowaną transakcję płatniczą?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Nawigator prawny Poradnik
Zgłaszanie incydentów według NIS 2 – systemowa odpowiedzialność i procedury
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama