Reklama

Reklamacje i odszkodowania w turystyce. Co przysługuje klientom?

Biuro podróży odpowiada za prawidłową realizację umowy, nawet jeśli usługi świadczą podwykonawcy.

Publikacja: 09.09.2025 13:36

Reklamacje i odszkodowania w turystyce. Co przysługuje klientom?

Foto: Adobe Stock

Podróżniczka wykupiła wycieczkę w jednym z popularnych biur podróży, kierując się opisem hotelu i jego udogodnień. Podczas wyboru oferty zwracała szczególną uwagę na atrakcje, takie jak dostęp do basenów, barów oraz bezpośrednie położenie przy plaży. Po przybyciu na miejsce okazało się, że znaczna część infrastruktury była wyłączona z użytku, a w hotelu prowadzono głośne prace remontowe. Z uwagi na wszędzie pojawiający się kurz klientka nie miała nawet możliwości otwarcia okien. Tego rodzaju sytuacja to klasyczny przykład nienależytego wykonania umowy przez organizatora wycieczki. Należy pamiętać przy tym, że za wykonanie usług turystycznych objętych umową odpowiada organizator, niezależnie od tego, czy wykonuje te usługi samodzielnie, czy poprzez innych dostawców usług turystycznych.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Nawigator prawny Poradnik
Transparentność płac: wyzwanie komunikacyjne dla menedżerów i HR
Nawigator prawny Poradnik
Rynek outsourcingu pod ścisłym nadzorem. Co grozi firmom w 2026 roku?
Nawigator prawny Poradnik
Czy mandat za parkowanie na prywatnym parkingu zawsze zobowiązuje cię do zapłaty?
Nawigator prawny Poradnik
Czym mogą być działania sanacyjne?
Nawigator prawny Poradnik
Zabezpieczenie kosztów utrzymania rodziny w długotrwałym postępowaniu rozwodowym
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama